Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#19622
AenG schrijft:
Als dit http://www.nordicweather.net/index.php? ... =2&lang=en mogelijk is dan ben ik blij! Dat is het enige wat ik mis in de meteohubsoftware.


Dat zal inderdaad mogelijk zijn.


@Gerrit: Als het klaar is, kan je het proberen. Moeilijk zal het niet zijn om te installeren. Gewoon het bestand in een map plaatsen en 1ste keer manueel opstarten door middel van een cmd-code. Vanaf dan is alles eenvoudig te bedienen.
Door weerstation
#19646
Een mogelijkheid om maand/jaar grafieken in Meteohub te genereren zou zeker een welkome aanvulling zijn. Ik volg deze discussie dan ook met belangstelling.

Nu is een van de mogelijkheden met Meteohub om gegevens uit te voeren in WsWin format.
Het zou echter ook wel handig zijn als ik mijn oude WsWin gegevens in Meteohub kan importeren. Op dat moment zouden er dus ook grafieken gegenereerd kunnen worden met mijn oude WsWin gegevens.

Ik heb hier nergens iets over gevonden maar is er een mogelijkheid om oude WsWin gegevens in Meteohub te importeren.

Harrie
Door jorissynaeve
#19931
Nog enkele screenshots van het binnenkort vrijgegeven programma. Graag reactie of opmerkingen ;)

Afbeelding
Login-screen: Het programma is met een wachtwoord beveiligd.

Afbeelding
Je kan users aanmaken/verwijderen in dit scherm en tevens hem rechten geven.

Afbeelding
Hoofdscherm

Afbeelding
Configuratiescherm

Afbeelding
Verschillende files die gegenereerd worden (die door meteohub geupload kunnen worden).

Afbeelding
Voorbeeld van zo'n gegenereerde pagina: Een overzicht van de Helmanngetallen uit jouw meetgegevens.

Afbeelding
Misschien wel het belangrijkste voor jullie: de maandgegevens (noaa-reports). Deze zullen rechtstreeks via een url aangeroepen kunnen worden alsook kan je de raw-data via meteohub laten uploaden en via php parsen tot een naar jouw gewenste pagina (idem met de gegenereerde ijsdagen/helmann...).
Door WeerstationGraveNL
#19948
Wow, dat ziet er geweldig uit Joris.
Daarmee zou een groot manco van Meteohub worden opgeheven.
Ik wil er graag mee aan de slag, maar wacht geduldig af.
Het wordt alleen maar mooier :)




@Harrie (weerstation):
Stel je vraag eens op het meteohubforum: www.meteohub.de.
Daar is een subforum voor WsWin-gebruikers.
Die zullen het je zeker kunnen vertellen.
Door Gerrit
#19949
Ziet er geweldig uit,is het ook mogelijk gegevens van bijv WsWin af Weatherlink er in te verwerken?

Harrie

Zover ik weet is het niet mogelijk oude WsWin gegevens naar meteohub te exporteren,mijn is het in iedergeval niet gelukt.

Gerrit
Door jorissynaeve
#19950
Gerrit schrijft:
Is het ook mogelijk gegevens van bijv WsWin af Weatherlink er in te verwerken?

Snap niet direct wat je bedoeld. Kan je dit wat meer uitleggen?
Door Gerrit
#19951
vanaf 2006 tot begin 2009 heb ik WsWin gebruikt,daarna ben ik overgestapt op Meteohub.
Het zou mooi zijn als ik de Wswin gegevens ook kan importeren,een mogelijkheid die er bij mijn weten nog niet is.

Ik kan nu wel met Meteohub een Wswin bestand maken,om deze te lezen moet ik dan de Pc starten,ik werk met een mac.

Als ik het goed begrepen heb is voor het nieuwe progamma niet echt een PC nodig

Gerrit