Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#20606
Oh bliksem.
De WMR200 doet het perfect, want de interval is daar vele malen hoger dan die van de WMR928.
De waarden van de WMR928 blijven constant, terwijl de temperatuur daalt en daardoor komen de gevpelswaarden boven de temperatuur uit.

Je zou eens moeten controleren of de interval van de temperatuursensor van de WMR928 wel goed is ingesteld. Ik denk dat daar het probleem zit.
Door weerstation
#20609
Met de interval van de temperatuursensor van de 928 lijkt niets mis te zijn. Deze wordt iedere 40 sec door meteohub ontvangen, en dit blijkt ook uit de temperatuur grafieklijn.

Probleem lijkt me te zitten in de meteohubsoftware. Deze moet om de zoveel seconden aan de hand van de gegevens van de temp- en windsensor berekenen wat de windchill is.

Er is nog een verschil tussen de meting van de 928 en de 200 dat is nl de manier van aansluiten. De 200 rechtstreeks usb, de 928 via een serieel converter.

Ik test nu de Meteohub op de reserve 928 benieuwd of het straks op de andere hetzelfde resultaat geeft.