Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Gerrit
#42849
Hallo.

Ik heb na een reset van mijn modem geen internetverbinding meer met de meteohub.
Deze ligt er al uit vanaf gisteren avond.

Ik heb de volgende melding.
WAN IP: geen internet toegang

Wie weet wat ik er aan kan doen.


Ik kan nu ook geen gegevens naar HWA sturen.

Groeten,
Gerrit
Door weerstation
#42850
Ik neem aan dat je de Meteohub daarna ook opnieuw opgestart hebt! Lijkt er op dat het ipnummer niet klopt.
Hoor je andere toontjes tijdens het opstarten dan normaal.
Door Gerrit
#42852
Ik ben er al achter wat het was.
Door de reset is mijn ip verandert van 192.168.0.1 in 192.168.1.1
De Meteohub stond op een vast nummer,en ging niet automatische mee.

Groeten,
Gerrit
Door teesee64
#43214
Gerrit schrijft:
Ik ben er al achter wat het was.
Door de reset is mijn ip verandert van 192.168.0.1 in 192.168.1.1
De Meteohub stond op een vast nummer,en ging niet automatische mee.

Groeten,
Gerrit


Het is daarom beter om in je router je weer-pc (meteohub) een vast IP te geven.
Dan heb je dit probleem ook niet meer in de toekomst ;-)

Groet,
Theo