Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door egmondaanzee
#44404
Voor het uploaden van weergegevens naar de site van hetweeractueel, moet ik het bestand hetweeractueel.txt uploaden naar mijn ftp server.
Welke weg moet ik volgen zodat ook ik temperatuur, windsnelheid, windrichting, en neerslag op mijn eigen website kan laten zien?
Welk bestand moet ik gebruiken?
Ik maak gebruik van Meteohub op een NSLU2 met een davis vantage Pro weerstation. Mijn website wordt opgebouwd met Joomla.
Voorbeeld
Temperatuur 4.4 °C Windchill 4.4 °C
Windsnelheid en -richting 0.0 km/uur uit ONO Hitte index 4.4 °C
Windkracht 0 bft - Windstil Dauwpunt 2.6 °C
Maximale windsnelheid 37.0 km/uur om 06:58 uur Luchtvochtigheid 88.0 %
Barometer 985.4 hPa
Neerslag 9.0 mm

Alvast bedankt
Door baroman
#44405
Hoi Daan

Je moet openweerdata downloaden deze staat boven aan deze pagiena weeramateur handleidingen en dan wordt je vanzelf doorverwezen .
PS het is mij ook gelukt.
Suc6

Ronnie
Door egmondaanzee
#44410
Dank je wel voor de reactie Ronnie, maar het uploaden van het bestand voor hetweeractueel is geen probleem, dit is al gelukt en doorgegeven aan Luc en die gaat de link van mijn oude link naar het nieuwe van Meteohub wijzigen. Dit gaat alleen nog even duren omdat hij midden in een verhuizing zit. Het gaat om het plaatsen van de gegevens naar mijn eigen website www.visitegmond.nl . Zoals het test-template.html bestand, alleen dan met meer gegevens.
Door baroman
#44412
Daan

Je heb een weerstation van Davis als je naar de help funtie gaat dan naar Index en zoeken naar Templates HTML/HTX hier staan verschillende code`s die je op je site kunt zetten, je moet er maar even mee stoeien.

Het voorbeeld hieronder wel zo overnemen anders werkt het niet.

Temperature Tags
Inside Temperature



High Inside Temperature



Low Inside Temperature



Time of High Inside Temperature



Time of Low Inside Temperature



High Monthly Inside Temperature



Low Monthly Inside Temperature



High Yearly Inside Temperature



Low Yearly Inside Temperature



Dit staat in de help funtie bij perception HTML Templates

Suc6



Ronnie..
Door baroman
#44414
egmondaanzee schrijft:
Openweerdata staat niet op de plaats die jij meld. misschien is deze uit de lijst verwijderd. Ik ben op zoek geweest naar een ander bestand maar deze kon ik blanco niet vinden.Hier kun je zien wat ik nu krijg http://www.webcamegmond.nl/index.php?option=com_jumi&fileid=3&Itemid=45 en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik Heb dit er opgezet met Jumi voor Joomla.


Daan deze code werkt alleen op de site van HWA, op je eigen site moet je echt de code`s van weatherlink gebruiken.:dry:

Ronnie..
Door egmondaanzee
#44416
Nu weet ik wat er mis gaat Ronnie.
Ik gebruik een Nslu2 met daarop Meteohub.
Ik heb dus niets meer met Weatherlink te maken omdat ik geen computer gebruik.
Er is maar keuze uit een paar bestanden nl. clientraw.txt,clientrawextra.txt, clientrawhour.txt en clientrawdaily.txt.
Maar ik zou toch ook wel het weeractueel.txt kunnen gebruiken?
Door baroman
#44417
egmondaanzee schrijft:
Nu weet ik wat er mis gaat Ronnie.
Ik gebruik een Nslu2 met daarop Meteohub.
Ik heb dus niets meer met Weatherlink te maken omdat ik geen computer gebruik.
Er is maar keuze uit een paar bestanden nl. clientraw.txt,clientrawextra.txt, clientrawhour.txt en clientrawdaily.txt.
Maar ik zou toch ook wel het weeractueel.txt kunnen gebruiken?


Jo, zover gaat mijn kennis niet, ik gebruik gewoon een slome computer die 24 uur aan staat en elke 10 min. de cijfers op de site zet thats it.
Ach een hobby kost geld.

Ronnie..
Door weerstation
#44470
Daan, je moet ook een sensors.txt bestand hebben. Hierin staan alle door Meteohub gegenereerde waarden.

Je kan aan de hand hiervan je test-template.html bestand uitbreiden met de gegevens die je wilt laten zien. Kijk maar eens met een editor in dat bestand hoe ze het opgebouwd hebben.

Kopieer eerst even je test-template.html bestand naar bijv. new-test-template.html voor je er in gaat werken zodat je altijd terug kan naar het origineel.