Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door gerblok
#51942
Het uploaden via de meteohub lukt nog steeds niet. Al de instellingen opnieuw ingebracht en zoveel mogelijk getest.Helaas geen resultaat.
Ger Blok
Door herent
#51944
gerblok schrijft:
Ik had alles goed staan en het werkte ook. Op 28 september om 04:30 uur stopte de uploading,

Wat ik niet begrijp, als het werktte, waar is dant het laatste hetweeractueel.txt bestand?
Als ik in een browser invoer:
http://members.upc.nl/g.blok19/meteohub-upload.test dan krijg ik op het scherm:
This is a test. en dat is de inhoud van het testbestand.
Als ik in een browser invoer:
http://members.upc.nl/g.blok19/hetweeractueel.txt dan krijg ik een foutboodschap 404, bestand niet gevonden.
Maar het bestand van de laatste keer goed opladen kan toch niet verdwijnen?


Hoe bepaal je of het testbestand aankomt? Via de browser? Of op een andere manier.
Groeten,
weerstation Herent
Door nitrx
#51945
herent schrijft:
gerblok schrijft:
Ik had alles goed staan en het werkte ook. Op 28 september om 04:30 uur stopte de uploading,

Wat ik niet begrijp, als het werktte, waar is dant het laatste hetweeractueel.txt bestand?
Als ik in een browser invoer:
http://members.upc.nl/g.blok19/meteohub-upload.test dan krijg ik op het scherm:
This is a test. en dat is de inhoud van het testbestand.


Wat voor een extensie heeft meteohub-upload.test dan ? Ik heb een vermoeden dat upc niet goed overweg kan met .txt bestanden ?
Door gerblok
#51947
Dat is juist zo vreemd, nadat het bestand niet meer geupload werd ben ik gaan kijken op de homepage en daar kon ik hem al niet meer vinden. Het testbestand wel en dat wordt ook, iedere keer wanneer ik de test doe, overschreven . Heb contact gehad met upc en die vertelde me dat zij niets in dat bestand konden veranderen.
Dus hoe dan wel en waarom komt het bestand niet weer erop als ik via meteohub hetweeractueel aanvinkt en saved?
Ger
Door nitrx
#51949
Mijn vraag was of het testbestand een .txt extensie heeft edit ik zie het al .test , trouwens wat is de extentsie voor hetweeractueel dan ook .txt bestand? Zoja dan acceepteert upc geen .txt bestanden heb je het met een andere ftp-client proberen te uploaden ?
Door Luc
#51951
Ger,

Ik heb even met jou gegevens ingelogd via FTP. (Ik had je gegevens nog in een SMS staan van de vorige keer).

Ik geprobeerd bestanden met de volgende extensies te uploaden:

.txt
.jpg
.xls

alle 3 geven een melding dat het gelukt is. Maar....

Als ik het scherm ververs, zijn ze weg. Iets of iemand gooit alles wat geupload wordt weg. Ik zou dit even bij UPC melden, want dat is wel heel vreemd!

Gr,
Luc
Door gerblok
#51952
Ik zie, dat er van uit de meteohub 5 bestanden moeten geworden upload maar er komt er geen een aan. Datzijn: clientraw.txt
clientrawdaily.txt
clientrawextra.txt
clientrawhour.txt
hetweeractueel.txt
Deze kwamen allemaal aan in de homesite, nu niet meer.
Ger
Door herent
#51953
nitrx schrijft:
Mijn vraag was of het testbestand een .txt extensie heeft edit ik zie het al .test , trouwens wat is de extentsie voor hetweeractueel dan ook .txt bestand? Zoja dan acceepteert upc geen .txt bestanden heb je het met een andere ftp-client proberen te uploaden ?
Het Meteohub bestand heeft als extensie .test
Het HWA bestand .txt
Maar in Meteohub kun je beide bestanden niet veranderen. Die worden geheel onafhankelijk van de gebreke verzonden.
@ger. Hoe weet je dat het bestand wordt overschreven?
Groeten
Weerstation Herent
Door herent
#51955
Luc schrijft:
Ger,

Ik heb even met jou gegevens ingelogd via FTP. (Ik had je gegevens nog in een SMS staan van de vorige keer).

Ik geprobeerd bestanden met de volgende extensies te uploaden:

alle 3 geven een melding dat het gelukt is. Maar....

Als ik het scherm ververs, zijn ze weg. Iets of iemand gooit alles wat geupload wordt weg. Ik zou dit even bij UPC melden, want dat is wel heel vreemd!

Gr,
Luc
maar niet het .test bestand en niet een index.htm of iets dergelijks. Want er is wel een htm bestand met een Hoi Ger
Door nitrx
#51957
De UPC servers hebben moeite met het accepteren van .txt bestanden ik heb zelf proberen te uploaden .html etctere gaat prima echter zodra ik een .txt bestand wil uploaden blijft de boel 'hangen' volgens mij moet je dat melden aan upc. Mogelijk kun je iets terugvinden in je ftp-logbestanden


PS: gebruik wel passive mode bij ftp
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9