Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#61914
Goedendag,

Bij deze een kleine vraag zit nu te zoeken maar lukt mij niet of beter gezegd vindt niet het goede wat ik met hebben, daarom een vraag of iemand dit zo uit d emouw kan schudden.

IK weet dat ik in de MH in de map een file moet zetten met gegevens die dan correct worden gemaakt, die map en zo heb ik gevonden in MH en ook dat deze aangemaakt wordt, echter nu zou ik graag dat deze info te zien is in die file die dan op het net komt te staan:

T: 17.1 °C Windchill: 17.1 °C Vocht: 69% UV: 0.0 Wind: ENE 0.0 Km/h Bar: 1012.5 hPa Dauwp T: 11.3°C Regen: 0.0 mm - 0.0 mm/hr

Vroger gebruikte ik wswin hier voor maar na de overstap op MH heb ik dit niet meer voor elkaar gekregen.

Misschien kan mij een iemand helpen, alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.
Door wvdkuil
#61915
WSParkstad schrijft:
Goedendag,

Bij deze een kleine vraag zit nu te zoeken maar lukt mij niet of beter gezegd vindt niet het goede wat ik met hebben, daarom een vraag of iemand dit zo uit d emouw kan schudden.

IK weet dat ik in de MH in de map een file moet zetten met gegevens die dan correct worden gemaakt, die map en zo heb ik gevonden in MH en ook dat deze aangemaakt wordt, echter nu zou ik graag dat deze info te zien is in die file die dan op het net komt te staan:

T: 17.1 °C Windchill: 17.1 °C Vocht: 69% UV: 0.0 Wind: ENE 0.0 Km/h Bar: 1012.5 hPa Dauwp T: 11.3°C Regen: 0.0 mm - 0.0 mm/hr

Vroger gebruikte ik wswin hier voor maar na de overstap op MH heb ik dit niet meer voor elkaar gekregen.

Misschien kan mij een iemand helpen, alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.

http://www.weerstation-parkstad.nl/weather2/index.php?p=93-1
Daar kun je spieken of ik de juiste velden heb gekozen.

Dit zijn volgens mij de waardes die je bedoelt.
Code: Selecteer alles
T: [actual_th0_temp_c] °C 
Windchill: [actual_wind0_chill_c] °C
Vocht: [actual_th0_hum_rel]%
UV: [actual_uv0_index:0]
Wind: [actual_wind0_dir_en] [actual_wind0_speed_kmh:0] Km/h
Bar: [actual_thb0_sealevel_hpa] hPa
Dauwp T: [actual_th0_dew_c] °C
Regen: [day1_rain0_total_mm] mm - [actual_rain0_rate_mm] mm/hr


Ik heb die waardes ook in het bestandje als bijlage gezet.
1. Als je alles op 1 regel wil moet je even de regeleindes verwijderen natuurlijk.
2. Hernoem dat bestandje naar bijvoorbeeld test.html
3. Zet dat bestandje in de /public/graphs/ map op je meteohub. Dat gaat het snelste via je lan.
4. Dan nog de upload zetten in Meteohub. Menu "Graphs Uploads"
Hier selecteer je links de naam van het bestand (test.* in ons geval), dan de frequentie en rechts vermeld je de naam zoals het bestand op je webserver moet gaan heten.
Let op: Meteohub kan maar naar 1 lokatie opladen. dus dit bestand komt op dezelfde plaats als al je andere bestanden.

Groeten, Wim
P.S. als de windrtichting in het nl moet vervang dan [actual_wind0_dir_en] door [actual_wind0_dir_nl]
Bijlagen
(313 Bytes) 193 keer gedownload
Door WSParkstad
#61916
Wim net thuis van een zware dag en dacht al Wim komt met de oplossing, ga nu rusten en zal dit morgen vroeg direct als eerste gaan uitvoeren, maar wilde je wel eerst contacten en bedanken, dat is wel zo netjes als je om hulp vraagt.

Wim top en bedankt.
Door WSParkstad
#61920
Hallo WIm en overige.

Zoals verwacht werkt het perfect, nogmaals mijn dank voor de uitleg en de file.
Ook voor de link met de gegevens wat je kunt invullen en ja het staat er allemaal maar mijn hoofd vergeet veel en nu je de link erbij zet denk ik van ja, waarom kom ik hier niet op schaam schaam ;-)

Topper bedankt.