Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#70309
Goedendag.

Zit enkele weken zei het niet maanden ben ik iets aan het proberen voor elkaar te krijgen.
Stapje voor stapje, lukt goed maar bij het belangrijkste lukt het niet terwijl er toch gegevens zijn.

Probeer kort uit te leggen.

Ik gebruik Meteohub en het Template van Wim.
De bedoeling is de gegevens van de berekende wolken hoogte erin te krijgen.

Voor het Leueven Template wordt er gebruikt gemaakt van een bestand die in de Meteohub wordt gemaakt van tags.MH.html naar tagsMH.txt

In tag.MH.html heb ik deze lijn toegevoegd:
|cloud|[actual_th0_cloudheight_m:--]|!

Het resultaat in tagsMH.txt staat dus ook daadwerkelijk:
|cloud|113|!

Dus dat werkt echter wil ik deze ergens toevoegen met behulp van:


Dan krijg ik die gegevens niet te zien.


Vul ik nu iets anders in, voorbeeld moonset ipv cloud dan krijg ik die gegevens wel te zien in het template.


Wat doe ik verkeerd, iemand bekend met deze materie?


Zelf zou ik het leuk vinden als ik eventueel ene oplossing krijg vanuit de groep en niet van Wim, Wim is nu druk bezig met de nieuwe template en wil zo min als mogelijk die tijd die hij hier in steekt niet veroveren door mijn eigen aanvulling in het Template.

Met vriendelijke weer groet,

Marcel.
Door WSParkstad
#70311
Hallo Heersje.

Ik roep hem aan met
In de meteohub staat in de tags.MH.html |cloud|[actual_th0_cloudheight_m:--]|!
Wordt verwerkt tot tagsMH.txt met deze uitkomst zeg maar: |cloud|300|!

Het staat er dus en kan in de temp niet ingelezen worden, terwijl overige gegevens gewoon in gelezen kunnen worden als ik cloud vervang door een ander gegeven en dat vind ik vreemd dat ik die waarden niet kan inlezen met

Bedankt alvast voor de moeite top.

Marcel.
Door wvdkuil
#70313
In de oorspronkelijke versie van je scripts is al een "cloudHeight", kijk maar in het verwerkings-script
weather??/scriptsMH/tagsMH.php regel 337-339
Code: Selecteer alles
#------------------------------------------cloudheight------------------
$from_height                    = trim(strtolower($wx['fromheight']));
$ws['cloudHeight']           = wsConvertDistance     ($wx['cloudHeight'], $from_height);

In de tags.mh.html zoals die door Meteohub verwerkt zou moeten worden, moeten dus ook die twee velden met die exacte namen staan
Code: Selecteer alles
|------------------------------------------cloudheight
|fromheight|ft|!
|cloudHeight|[actual_th0_cloudheight_ft:--]|!

Zolang die velden met die namen er zijn, wordt het veld $ws['cloudHeight'] dus gemaakt.

De hoogtes worden automatisch herberekend van ft <=> meters al naar gelang wat je in de settings hebt aangegeven.

===
Als je nieuwe velden wilt toevoegen, MOET je de vorm voor extra velden gebruiken, anders weet het tagsMH.php script niet wat er met zo'n opgeladen veld moet gebeuren.
De juiste vorm is
| veldnaam | meteohub_tag_naam | veldtype |!

De juiste veldtypes en diverse voorbeelden vind je in weather??/scriptsMH/tags.mh.html:
Code: Selecteer alles
|--------- extra fields  'datetime','time','date','temp','baro','hum','rain','windspeed','distance','height','numeric','text' 

|tempExtra1Act|         [actual_t1_temp_c:--]|          temp|!
. . .
|temp10Act|[actual_th2_temp_c:--]|temp|!


Dus als er een nieuw veld ws['cloud'] moet komen, moet dat ergens in tags.mh.html worden toegevoegd als

|cloud|[actual_th0_cloudheight_m:--]|height|!

Succes, Wim
Door WSParkstad
#70314
Hallo Wim.

Heb alles origineel gemaakt zoals jij beschreef, dus geen cloud meer maar origineel.
Ik krijg nu inderdaad een getal te zien, maar dit is een heel ander getal dan wat ik krijgt te zien in tagsMH.txt die MH aanmaakt.

Heb alle file's aangepast aan origineel en roep de data op met :









in wsHeader2.php.

Met vriendelijke groet.

Marcel.
Door WSParkstad
#70315
IK heb wel het gevoel dat het getal klopt maar dan in KM 0,9 km en nu staat die op 1km althans dat denk ik als ik de gegevens omzet.

Denk dus dat het nu werkt alleen d eomrekening naar meters ergens niet klopt, dat is mijn vermoeden.

Marcel.
Door WSParkstad
#70320
Hallo Wim.

Is het ook mogelijk om de gegevens in meters te krijgen?

Heb flink gezocht maar kon niks vinden, ik weet eerlijk gezegd ook niet waar ik precies naar moet kijken waar dit omgezet wordt.

Dacht het gevonden te hebben in wsUserSettings bij regel 415 en 416.

Voor de rest werkt het nu perfect.
Alvast bedankt voor de goede weg.

Marcel.
Door WSParkstad
#70342
Goedendag,

Heb getest wat betreft hoogte bewolking en het werkt echter ik krijg het niet om naar meters.
Nu vroeg ik mij af bij de gegevens van Vliegvelden:
http://weerstation-parkstad.nl/weather2 ... ay&lang=nl

Staat ook de hoogte vermeldt van de metar van het kort bij liggend vliegveld, heb natuurlijk ook hier in gesneuveld in het metarDisplay.php maar daar wordt ik helemaal niet wijs uit.

Dacht dat ik dit kon overnemen met een regeltje maar helaas geen regeltje ;-(

Wie kan mij eventueel een duwtje geven richting de oplossing.

Plaatjes erbij wat ik bedoel en waar ik het graag in zou willen hebben.

1 Verzameling gegevens van EHBK metar
2 Deze data direct op de website in plaatje 3
3 Plaatje waa rik eventueel de data wil laten zien.

Met vriendelijke groet,

Marcel.

Door WSParkstad
#70348
Heersje schrijft:
zonder dat ik het script voor de neus heb kan je de uitkomst niet vermenigvuldigen met 1000

$cloud=$cloudheight*1000


Hallo Heersje, bedankt voor de info en heb effe getest en werkte niet direct maar ben effe door gegaan en uitgekomen op dit:



Nu staat er inderdaad in meters zeg maar echter ik merk dat hij alleen maar 100 en 200 en 300 etc doorgeeft en dus eigenlijk afrond.

En ja waar staat nu het gegeven dat er afgerond wordt ;-)

Maar weer een stukje meer en dus van deze kant top en bedankt voor deze info.

Groetjes,

Marcel.


PS en ja vindt het gewoon leuk om in het template ook de hoogte te plaatsen.