Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#71888
Hallo,
Reeds geruime tijd laad ik mij weergegevens naar HWA op via de "openweerdata.htm" file die door Weatherlink wordt opgeladen. Omdat mij PC waarop Weatherlink draait niet vaak opstaat, worden mijn gegevens logischerwijze weinig geactualiseerd.
Ik heb sinds kort een Meteobridge aangeschaft en zou nu via deze weg gegevens willen opladen, maar wanneer ik de handleiding op weeractueel volg lukt het me niet. Kan iemand me vertellen wat ik fout doe ?
Upload naar FTP server lijkt te werken. Wanneer ik "reload template" klik krijg ik "download of template went fine". Als ik op http://users.telenet.be/weerstationlint/hwa.txt ga kijken staat het er ook op. Afbeelding Kan iemand me vertellen wat ik fout doe ? Alvast hartelijk dank !
Bijlagen
2E5591DD-57D8-400C-8C37-5DB35B49BF38_1_201_a.jpeg
2E5591DD-57D8-400C-8C37-5DB35B49BF38_1_201_a.jpeg (98.33 KiB) 3000 keer bekeken
1F9BAEC5-59C9-4155-9947-4AEFDB8B2662_1_201_a.jpeg
1F9BAEC5-59C9-4155-9947-4AEFDB8B2662_1_201_a.jpeg (162.66 KiB) 3000 keer bekeken
#71889
Weerstation Lint schreef: 16 feb 2020, 11:57 Hallo,
Reeds geruime tijd laad ik mij weergegevens naar HWA op via de "openweerdata.htm" file die door Weatherlink wordt opgeladen. Omdat mij PC waarop Weatherlink draait niet vaak opstaat, worden mijn gegevens logischerwijze weinig geactualiseerd.
Ik heb sinds kort een Meteobridge aangeschaft en zou nu via deze weg gegevens willen opladen, maar wanneer ik de handleiding op weeractueel volg lukt het me niet. Kan iemand me vertellen wat ik fout doe ?
Upload naar FTP server lijkt te werken. Wanneer ik "reload template" klik krijg ik "download of template went fine". Als ik op http://users.telenet.be/weerstationlint/hwa.txt ga kijken staat het er ook op.
Kan iemand me vertellen wat ik fout doe ? Alvast hartelijk dank !
U doet niets fout.
Alleen een moderator/ Luc kan uw wijziging in de naam van het oplaadbestand aanpassen in de database.

Dus twee keuzes:
1. u laadt het meteobridge bestand op onder de oude naam. De inhoud is vergelijkbaar tussen WL en MB dus ook met de naam "openweerdata.htm" werkt het meteobridge bestand.
of
2. u stuurt een PM aan overijse met de vraag dit aan te passen.

Natuurlijk is de eerste keuze het snelste. Zodra HWA v2 helemaal klaar is kunt u zelf ook enkele zaken aanpassen.

Succes,
Wim
#72173
patrius schreef: 09 mei 2020, 00:15 Hi,
ik wil ook overschakelen naar een upload via meteobridge, echter systeem vindt de template niet
zie hieronder.
Wat is een oplossing ?
mvg
Patrick
Als u naar de foutboodschap bovenaan uw plaatje kijkt , blijkt de link te eindigen met ....template%20
Die %20 is HTML voor een spatie.
Er staat waarschijnlijk een extra spatie achter de link templates.meteobridge.com/hetweeractueel.template

Even de spatie weghalen bij de "services" tab
=> op save drukken
=> en dan op de test knop.

99.9% kans dat het dan wel werkt.

Wim