Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door meteozwolle
#37591
Heb net een nieuwe pc gekocht, alleen met windows 7 home premium 64 bit

ik kan de mappen van DA op win xp nog wel benaderen maar DA niet meer opstarten.
ik heb dus DA opnieuw geinstalleerd op de nieuwe pc. licentiefile wordt door Tim Vasquez aangepast. Kan ik nu ook instellingen en scripts overzetten ?

ik denk dat ik de scripts gewoon kan kopieren, maar hoe zit het met de instellingen in DA (die ik niet meer kan bekijken omdat ik het programma niet meer kan opstarten ?

groet,

Marcel
Door meteozwolle
#37627
Beste DA enthousiastelingen,

het is me grootendeels gelukt om de bestanden over te zetten naar de nieuwe pc.
heb nog geen licentiebestand ontvangen van tim, maar ik draai nu dus nog op de 60 dagen trail-versie (die wel volledige functionaliteit heeft gelukkig).

ik ben nu even aan het kijken welke kaarten ik wel/niet wil laten genereren en in welke frequentie. valt me op dat de nieuwe pc zo snel is dat ik meestal binnen een paar seconden al een complete kaart heb staan :-)

ben trouwens benieuwd of het mogelijk is twee of meerdere kaarten tegelijk te laten genereren (ieder in een eigen workchart uiteraard)

groet,

Marcel
Door forsurh
#37677
Snelle pc?

Ga dit eens uittesten:

In het preferences menu het tabblad analysis > analysis type. Deze staat standaard op nearest neighbour.

Je zou een van de andere instellingen kunnen proberen. Waarvan de volgorde van beter naar best is:

Nearest neighbour > Weighted > Barnes > Cressman

Ook kun je hier de grid aanpassen, staat standaard op 30x30km

Leuk experiment met een snelle pc!

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door meteozwolle
#37705
forsurh schrijft:
Zie je ook wezenlijke verschillen?


Wisse,

moet ik nog eens goed bekijken. ben net de hele middag weg geweest, maar ik zal vanavond of morgen eens een testje doen. heb je suggesties voor een bepaalde weerkaart ?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21