Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door twister
Hoi

Misschien wel een domme vraag, maar ja ik heb het antwoord niet vandaar dat ik hem toch stel!

Een logfile importeren is dat hetzelfde als een bestand met historische gegevens importeren? :S
(bv importeren history.dat vanuit Heavy weather in WD)

Lambère
Door wslangerak
Hoi Lambère,

Van mij ook nog welkom! En domme vragen bestaan hier zeker niet hoor!

Ja, normaliter wordt met importeren van logfiles inderdaad het importeren van historische data bedoeld. De console van je weerstation (de datalogger zeg maar) of andere software slaat je weerdata op in de vorm van een logfile. Hoe laat was het hoeveel graden en noem maar op.

In WD (of andere weerprogramma's) kun je meestal de logfiles uit andere software óf uit je console importeren, zodat de gegevens (ook) in dat programma beschikbaar zijn.
De historische data van Weather-Display, oftewel de logfiles vind je terug in de directory... jawel.... c:\\\\wdisplay\\\\logfiles. Bekijk er maar eens een met kladblok o.i.d., bijvoorbeeld 82009lg.txt is de logfile met historische gegevens van deze maand.

Groeten,
Kees.
Door twister
Bedankt,

Ik weet niet of ik deze vraag hier nu mag stellen :ohmy: of een nieuw topic moet aanmaken, maar hoe laad je dan bv 's morgens de gegevens die 's nachts in het weerstation lacrosse ws3600 opgeslagen worden.

Voor mijn gevoel moet eerste heavy weather de gegevens downloaden vanuit het weerstation en kan daarna WD deze bij het opstarten binnen halen.

Of is hier binnen WD nog een mogelijkheid voor, zo ja hoe?

Gr
Lambère
Door wslangerak
Als je WD zo hebt ingesteld dat de data van Heavy Weather worden ingelezen is dat de aangewezen weg ja.
Uiteraard heeft WD ook de mogelijkheid direct vanuit de console de WS3600 uit te lezen. Maar dan kan je Heavy Weather niet gebruiken.
Je moet dan bij de instellingen in WD "Just use the Fetch3600 program" aanvinken. Heavy Weather hoeft dan niet te draaien.
Door twister
Kees,

Laad WD (met fetch) dan bij het opstarten van WD ook de historische gegevens die die nacht geproduceerd zijn door het weerstation in. Of moet je dan 24/7 de pc aan hebben staan en WD hebben draaien

gr Lambère
Door wslangerak
Nee, als het goed is doet WD dan hetzelfde als nu Heavy Weather doet: de console slaat de gegevens van de nacht op, WD kijkt tot welk tijdstip hij data heeft ontvangen en gaat dan vanaf dat tijdstip de data inlezen, tot de huidige tijd weer is bereikt in de data.

Als er een WS3600-eigenaar in de buurt is en ik zeg iets verkeerds, dan horen we het graag. (Ik heb geen WS3600...)

Gr,