mandersp schrijft:
Het gekke is zonder dat ik iets gedaan heb de volgende foutmelding is ontstaan:
Code: Selecteer allesWarning: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 2: parser error : Extra content at the end of the document in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132
Warning: SimpleXMLElement::__construct(): <b>Fatal error</b>: Call to a member function addChild() on a non-object in <b> in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132
Warning: SimpleXMLElement::__construct(): ^ in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132
Fatal error: Uncaught Exception: String could not be parsed as XML in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php:132 Stack trace: #0 /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php(132): SimpleXMLElement->__construct('<br />\\n<b>Fatal...') #1 /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaFullPage.php(105): hwaWeather->getWeatherData('') #2 {main} thrown in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132
De fouten kunnen ontstaan in het hele traject:
Leuven script op uw webserver => HWA-server => HWA-cache schijf => met.no => HWA-server => Luc-omvormings-script => cache schijf => Leuven script op uw webserver.
En 99% goed is 1% helemaal fout.
Daarom duurt het testen van een script altijd langer dan het schrijven van een script.
Oorzaak:Er wordt op twee of drie plaatsen tegelijk gewerkt en er is een server die wellicht aan het topje van zijn capaciteit zit met steeds meer deelnemers.
Het testen gebeurt juist om deze fouten te vinden. Helaas heb ik ze zelf nog niet gehad, dus moet ik een beetje gokken waar het fout gaat.
De boodschap "Extra content at the end of the document" is een waarschuwing, die kan ik af vangen. Die code zit correct in het script maar is nu uitgebreid.
Het echte probleem zit in de "Fatal error: Uncaught Exception: String could not be parsed as XML" die NIET mag komen omdat de fouten door het script zelf worden afgevangen.
En helaas is de tekst die het veroorzaakt te kort om te begrijpen:
< br />\\n< b>Fatal...Dus met "google is je beste vriend" nog wat code toegevoegd, nu maar afwachten of het nog eens voor komt.
Toegevoegd:
Als de xml niet kan worden gelezen of verwerkt, wordt de maximale ouderdom van de cache verhoogd van 1 uur naar 24 uur. ik ga er maar vanuit dat een binnen 24 uur de juiste xml weer wordt geleverd.
Wim
P.S.
millingenweer schrijft: . . . Ik denk dat het door komt dat ie de cache leeg maakt, en geen nieuwe gegevens ophaalt. . . .
Klopt, alleen maak ik niet echt de cache leeg. pas als er nieuwe correcte data is overschrijf ik de oude cache.
Maar de code-regels om de fouten af te vangen en de cache toch te gebruiken werkten niet in dit geval.