Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
Goedemiddag Luc,

MC zal zeker een financieel voordeel hieruit halen al is het maar door meer data aangeleverd te krijgen dan andere commerciele.
Naar mijn mening zullen ze niet onder stoelen of banken steken dat hun verwachtingen en beoordelingen mede door de aanlevering van data correcter zal zijn dan hun concurrenten.
Wat MC voor mij biedt is mij te karig.

Groet Bert
Door huins
Ik kan het niet laten, dus toch nog een reactie.
Waarom moet hier zo lang over gediscuseerd worden, je doet mee of je doet niet mee.
Zo kan je ook de vraag stellen!!
Welke weerstations hebben reclame banners op hun website staan zonder WINST oogmerk? bv. (google adds)
Welke weerstations hebben hun website geblokkeerd voor de rechtermuis toets?? Terwijl deze informatie overal op internet vrij te verkrijgen is.
Ik stel mijn weergegevens toch óók voor iedereen op internet beschikbaar, ten eerste omdat ik mijn omgeving er een plezier mee doe en ten tweede om dat ik er zelf plezier in heb.
Laat dit de grootste drijfveer van alles zijn.
En ik denk dat Luc het ook zo bedacht had.

Groet, Ronald
Door Luc
Meteo Simpelveld schrijft:
Goedemiddag Luc,

MC zal zeker een financieel voordeel hieruit halen al is het maar door meer data aangeleverd te krijgen dan andere commerciele.
Naar mijn mening zullen ze niet onder stoelen of banken steken dat hun verwachtingen en beoordelingen mede door de aanlevering van data correcter zal zijn dan hun concurrenten.
Wat MC voor mij biedt is mij te karig.

Groet Bert
Bert,

Ik heb geprobeerd om voor een zo groot mogelijke groep deelnemers een zo goed mogelijke overeenkomst te realiseren. Er kunnen niet aan alle wensen voldaan worden. Voel je je niet prettig bij de overeenkomst, dan heb je de keuze om je data niet door te sturen. Iedereen kan zelf bepalen of hij deelneemt of niet. Dat is altijd de insteek geweest. Voor diegene die niet willen deelnemen aan de overenkomst, verandert er niks op HWA.

Luc
Door Dick
Ik heb geprobeerd om voor een zo groot mogelijke groep deelnemers een zo goed mogelijke overeenkomst te realiseren. Er kunnen niet aan alle wensen voldaan worden. Voel je je niet prettig bij de overeenkomst, dan heb je de keuze om je data niet door te sturen. Iedereen kan zelf bepalen of hij deelneemt of niet. Dat is altijd de insteek geweest. Voor diegene die niet willen deelnemen aan de overenkomst, verandert er niks op HWA.

Luc[/quote]

En zo is het, ik begrijp werkelijk waar niet wat het probleem is, trek gewoon de stekker eruit bij HWA of geef aan dat je niet meedoet je weerdata aan MC te leveren.

Zo simpel is het, niets meer niets minder, tenslotte levert HWA weer de nodige hits op op je website waar je het tenslotte voor doet.
Door Meteonoord
Dick schrijft:

Luc

En zo is het, ik begrijp werkelijk waar niet wat het probleem is, trek gewoon de stekker eruit bij HWA of geef aan dat je niet meedoet je weerdata aan MC te leveren.

Zo simpel is het, niets meer niets minder, tenslotte levert HWA weer de nodige hits op op je website waar je het tenslotte voor doet.[/quote]

Hallo Dick,

Dat is jouw mening en wees blij dat we in een land wonen waar je dit kunt en mag zeggen maar laat de ander ook in zijn waarde ook al heeft hij een andere mening als jij.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
Reactie op de samenwerking met MC.

Allereerst stel ik het op prijs te vermelden dat ik HWA een warm hart toedraag en de inspanningen van Luc zeer waardeer. Hij heeft een site opgezet die beantwoord aan de wensen van velen. De wens je hobby uit te dragen ieder op zijn eigen niveau.

Dan de “samenwerkingsovereenkomst” die ons ter beoordeling is voor gelegd. Mijn persoonlijke mening is dat er geen sprake is van samenwerking maar van een gewiekste zakelijke overeenkomst waarbij dient te worden opgemerkt dat deze wel eenzijdig is. Begrijp me goed ik ben niet per definitie tegen een samenwerking met MC echter bij samenwerking moet de weegschaal wel ongeveer in het midden staan en dat vind ik toch niet op dit moment.

Voorts zou ik de constructie graag anders zien mede gezien de eventuele juridische consequenties. Een voorstel hiervoor zou kunnen zijn dat de aanmeldprocedure anders moet. Laat een weerwaarnemer, zichzelf aanmelden via dezelfde procedure als nu de afmeld procedure word voorgesteld, laat de weerwaarnemer de voorwaarden goedkeuren en stuur een bevestigings e-mail naar de betrokken weerwaarnemer, ter verificatie en bevestiging.

Als je kijkt op het forum is de tendens dat over het algemeen de MOS-verwachting niet een hoogvlieger is. Ook de 20% korting wordt in het algemeen niet zo geapprecieerd. Wat moet een bezoeker van www.weer.nl daarna nog zoeken op HWA ?

Nee, dan de andere kant van de weegschaal : het vergroten van de naamsbekendheid van MC, het vrijwel kosteloos krijgen van een groot waarnemers bestand, het zonder meer verkrijgen van omzet vermeerdering voor MC. Natuurlijk worden onze gegevens verkocht door MC ze worden ook gebruikt om regionaal het
( betaalde ) weerpraatje te complementeren.

En dan de discussie over het van het www afhalen van (weer) gegevens. Natuurlijk is een goed onderlegde software weerwaarnemer in staat om deze gegevens van het net te halen echter begrijp me goed dat is strafbaar en illegaal. Hier zal ik sowieso niet aan meewerken en is derhalve voor mij geen argument. De overheidsinstanties gaan hier steeds meer opletten en volgens mij, terecht.

Resumerend concludeer ik en stel ik vast dat de onderhavige overeenkomst naar mijn mening toch wel enige veranderingen dient te ondergaan. De aanmeldprocedure dient te worden veranderd en de “beloning“ voor de weerwaarnemer dient te worden herzien. Ook is de reactie termijn toch wel heel erg kort door de bocht, er is maanden aan gewerkt en nu dient de weerwaarnemer maar binnen een paar weken te reageren. Van de drie partijen komt de weerwaarnemer hier het meest bekaaid af terwijl het wel draait om zijn vergaarde gegevens. In het verleden gedane verzoeken van diverse weerwaarnemers om van MC wat gratis diensten te krijgen is altijd afgewezen dan wel tegen een niet te kleine vergoeding geleverd.

Tot slot een verzoek aan de collega weerwaarnemer’s, blijf je positief opstellen t.o.v. MC, de overeenstemming zal er , zij het in een gewijzigde vorm, toch wel komen. En laten we eens ophouden met dat schoolmeestertje spelen en de collega’s neer te sabelen met kreten als kinderachtig etc. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

In de hoop dat er toch nog enige wijzigen zullen worden doorgevoerd wens ik een ieder veel genot van zijn of haar hobby.

Met collegiale groet,

Bert J. van Bergen.
Door wsp
Meteonoord schrijft:
Reactie op de samenwerking met MC.

Allereerst stel ik het op prijs te vermelden dat ik HWA een warm hart toedraag en de inspanningen van Luc zeer waardeer. Hij heeft een site opgezet die beantwoord aan de wensen van velen. De wens je hobby uit te dragen ieder op zijn eigen niveau.

Dan de “samenwerkingsovereenkomst” die ons ter beoordeling is voor gelegd. Mijn persoonlijke mening is dat er geen sprake is van samenwerking maar van een gewiekste zakelijke overeenkomst waarbij dient te worden opgemerkt dat deze wel eenzijdig is. Begrijp me goed ik ben niet per definitie tegen een samenwerking met MC echter bij samenwerking moet de weegschaal wel ongeveer in het midden staan en dat vind ik toch niet op dit moment.

Voorts zou ik de constructie graag anders zien mede gezien de eventuele juridische consequenties. Een voorstel hiervoor zou kunnen zijn dat de aanmeldprocedure anders moet. Laat een weerwaarnemer, zichzelf aanmelden via dezelfde procedure als nu de afmeld procedure word voorgesteld, laat de weerwaarnemer de voorwaarden goedkeuren en stuur een bevestigings e-mail naar de betrokken weerwaarnemer, ter verificatie en bevestiging.

Als je kijkt op het forum is de tendens dat over het algemeen de MOS-verwachting niet een hoogvlieger is. Ook de 20% korting wordt in het algemeen niet zo geapprecieerd. Wat moet een bezoeker van www.weer.nl daarna nog zoeken op HWA ?

Nee, dan de andere kant van de weegschaal : het vergroten van de naamsbekendheid van MC, het vrijwel kosteloos krijgen van een groot waarnemers bestand, het zonder meer verkrijgen van omzet vermeerdering voor MC. Natuurlijk worden onze gegevens verkocht door MC ze worden ook gebruikt om regionaal het
( betaalde ) weerpraatje te complementeren.

En dan de discussie over het van het www afhalen van (weer) gegevens. Natuurlijk is een goed onderlegde software weerwaarnemer in staat om deze gegevens van het net te halen echter begrijp me goed dat is strafbaar en illegaal. Hier zal ik sowieso niet aan meewerken en is derhalve voor mij geen argument. De overheidsinstanties gaan hier steeds meer opletten en volgens mij, terecht.

Resumerend concludeer ik en stel ik vast dat de onderhavige overeenkomst naar mijn mening toch wel enige veranderingen dient te ondergaan. De aanmeldprocedure dient te worden veranderd en de “beloning“ voor de weerwaarnemer dient te worden herzien. Ook is de reactie termijn toch wel heel erg kort door de bocht, er is maanden aan gewerkt en nu dient de weerwaarnemer maar binnen een paar weken te reageren. Van de drie partijen komt de weerwaarnemer hier het meest bekaaid af terwijl het wel draait om zijn vergaarde gegevens. In het verleden gedane verzoeken van diverse weerwaarnemers om van MC wat gratis diensten te krijgen is altijd afgewezen dan wel tegen een niet te kleine vergoeding geleverd.

Tot slot een verzoek aan de collega weerwaarnemer’s, blijf je positief opstellen t.o.v. MC, de overeenstemming zal er , zij het in een gewijzigde vorm, toch wel komen. En laten we eens ophouden met dat schoolmeestertje spelen en de collega’s neer te sabelen met kreten als kinderachtig etc. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

In de hoop dat er toch nog enige wijzigen zullen worden doorgevoerd wens ik een ieder veel genot van zijn of haar hobby.

Met collegiale groet,

Bert J. van Bergen.

Beste Bert,

Zoals jij dit beschrijft denk ik ook, kan het alleen niet zo op schrijven. Ik sluit mij hier helemaal op aan.
Door mavlo77
Ik sluit me bij mijn voorganger aan, maar ook bij Luc.

Luc geeft zelf aan de discussie op prijs te stellen en heeft het toch van het begin af aan zo gebracht dat er inspraak is in het geheel. En toch zie ik steeds reacties waarbij mensen die een kritische noot plaatsen op de vingers getikt worden uit een soort respect voor Luc. Dat snap ik niet helemaal. Luc kan zichzelf toch prima verdedigen als dat nodig is?

Wat ik ook niet begrijp is dat nog sommigen nog steeds niet het verschil zien tussen het vrij op internet zetten van je gegevens voor mede-amateurs en het ter beschikking stellen van je gegevens aan een commercieel bedrijf.

Voor amateurs en andere geinteresseerden zet ik alles op internet, dat is mijn vrije keus. Daarom ben ik ook bij HWA. Voor een commerciele partij wil ik dat ook wel, maar dan wil ik daar wel iets voor terugzien. Geloof maar niet dat ze iets doen als er geen geld mee te verdienen valt. En ik geef ze nog eens groot gelijk ook!!!

Maar ik begrijp dat de overeenkomst een gedane zaak is, en daar leg ik me gewoon bij neer. Sterker nog: ik feliciteer Luc ermee, en ik ben blij voor hem. Het heeft dan ook geen zin om hierover verder te discussieren. Beter is dan gewoon voor jezelf bepalen of je je gegevens beschikbaar wilt stellen of niet. Anders lokt het alleen maar ergernis op, en dat is jammer van zo'n mooie hobby.
Door wsp
huins schrijft:
Ik kan het niet laten, dus toch nog een reactie.
Waarom moet hier zo lang over gediscuseerd worden, je doet mee of je doet niet mee.

Nou goed ik doe niet mee op de voorwaarden zoals ze nu zijn

Zo kan je ook de vraag stellen!!
Welke weerstations hebben reclame banners op hun website staan zonder WINST oogmerk? bv. (google adds)

Ikke, ik heb totaal geen voordeel aan mijn banners, googel adwords ben ik nooit kapot van geweest en zullen mijn site nooit te zien zijn, vindt dit zo goedkoop, maar goed is mijn mening.
De banners die e rnu op staan zijn die van de sponsoren en dan ook nog zo dat kijkers er niet mee lastig gevallen worden.
Dan heb ik twee banners erop staan waar ik totaal niks van krijg, daar hebben wij alleen afgesproken dat er ook een banner van mij op hun site kom, zoals het ook met HWA is gegaan.

Welke weerstations hebben hun website geblokkeerd voor de rechtermuis toets?? Terwijl deze informatie overal op internet vrij te verkrijgen is.

De blok staat bij mij ook erop, waarom, och ja omdat ik het leuk vindt maar een echte internetter weet ook die data ervan af tehalen, dit heeft uberhaups niks te zeggen, het staat allemaal op jouw pc in de cache, alles

Ik stel mijn weergegevens toch óók voor iedereen op internet beschikbaar, ten eerste omdat ik mijn omgeving er een plezier mee doe en ten tweede om dat ik er zelf plezier in heb.

Volkomen gelijk, maar er zit een adertje onder het gras en dat je dat niet inziet snap ik totaal niet. Ik heb de zelfde mening maar er gaat nu wel een MC geld verdienen met jouw data en jij krijgt er niks van terug en MC loopt interesant weg en denkt van kijk, die ..... weeramateurs. Als je toch zo goed bent voor deze maatschappij mag je mijn rekening wel hebben, stort je daar ook maar wat op.
Daarom ben ik met HWA ook mee gaan doen, alles op hobby basis, maar nu wordt het geen Hobby meer.
Dat Luc misschien wat verdient aan het sms en de banners is mij totaal onbelangrijk, als dat de reden is om te overleven met de server zou ik zeggen doe het zelfde als op Awekas, dat mensen kunnen doneren, als een ieder 10 euro betaald dan kan de server blijven draaien zonder banners en adwords.
Luc en HWA stoort mij echt niet, maar MC wel, die krijgen strakjes dan inderdaad hoog in de kop om te zeggen dat er ook 165 weeramateurs de data voor nop geven en ik ben nog Sinterklaas of Kerstman die iets weg geeft waar een ander grof geld uit gaat halen, dit noem ik geen hobby meer en wil ik niet aan mee doen om daar data aan te leveren zonder iets waar wij niks aan hebben.

Laat dit de grootste drijfveer van alles zijn.
En ik denk dat Luc het ook zo bedacht had.

Als eerste instantie hobby matig

Ps. ik heb vandaag de rekening gezien wat MC zich vraagt voor de data die geleverd wordt aan het bedrijf waar ik werk, schandalig hoog.

Groet, Ronald
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 45