Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door MeteoHeerde
Ik heb in meteobridge de template opnieuw opgehaald en toen deed hij het in eens weer.
Ik zal hem nu in de gaten houden mocht er wat zijn dan hoor ik dat graag. Maar is er ook een mogelijkheid dat ik een mail krijg als er een bericht voor mij is in het forum?

Groeten,

Robert
Door Toulon7559
PriveeBerichten geven ook een Emailbericht als je het Gebruikerspaneel goed hebt ingesteld.

De relevante rubrieken bereik je als volgt:
- kies eerst 'Controle paneel' door op je accountnaam te klikken rechtsboven in het venster, achter 'Welkom,'
=> label 'Controle paneel' onder je avatar
- klik dat label aan
=> venster 'Gebruikerspaneel'
- kies dan 'Forumvoorkeuren', en daarvan subrubriek 'Algemene Instellingen'
=> controleer daar alle instellingen
=> na eventuele aanpassing op 'Verstuur' klikken!

- terug naar 'Gebruikerspaneel'
- kies 'Profiel' en daarna 'Accountinstellingen'
=> controleer daar alle instellingen
=> na eventuele aanpassing op 'Verstuur' klikken!
Door Toulon7559
Het is vakantie dus aannemelijk dat veel stationsbeheerders niet in de buurt van hun station zijn.
;-) Sommige stations hebben dan soms de 'onhebbelijkheid' om ook maar vrij te nemen.
De stationsbeheerder voor navraag niet bereikbaar via PB of via Email hoeft om dezelfde reden geen teken van echte problemen te zijn, maar toch .....

Momenteel o.a. de volgende stations buiten beeld en onbereikbaar:
- Goes (West) / ID = 473, sinds 9 dagen
- Tinte / ID = 548, al > 20 dagen

Verzoek aan de betreffende beheerders om te kijken of herstel van de data-overdracht mogelijk is:
update van hun account naar HWA2.0 ook te wensen voor herstel van directe communicatie naar & van het forum.
Door jakwk
Toulon7559 schreef: 07 aug 2024, 14:44 Het is vakantie dus aannemelijk dat veel stationsbeheerders niet in de buurt van hun station zijn.
Ik heb (volgens mij) mail aan je gestuurd met wijzigingen voor station Oostburg em Kruiningen, maar ik weet niet of je die krijgt.

Onderstaand bericht is naar je verstuurd ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aangezien Zeelandnet stopt met de mogelijkheid van persoonlijke pagina's verzoek ik je om de gegevens van weerstation Oostburg (457) vanaf nu op te halen op https://algemeen.scheldestromen.nl/weer ... erdata.htm

Graag gebruiker "JHrtgh" beheerder maken van station Oostburg (457) zodat hij de gegevens onder "info" kan aanpassen.

En verder graag gebruiker "frans" beheerder maken van station Kruiningen (159) zodat hij de gegevens onder "info" kan aanpassen.

vriendelijke groet,
Jaap Kaland
weerstation Westkapelle (beatrixstraat)
Door Toulon7559
De mutatie m.b.t. uitlees-url voor 'Kruiningen' is m.i. al verwerkt.
Voor de andere Zeelandnet-stations die nu 'in overheveling' zijn was nog geen mutatiebericht ontvangen met hun nieuwe uitlees-url en hun nieuwe accountbeheerder.
Je bent me (prima!) voor, want vooruitziend was met Luc als HWA-beheerder al afgesproken om die stations van HWA-kant bij voorbaat te gaan bevragen na de vakantie.

Niet iedereen hoeft te weten hoe het stationsbeheer voor een specifiek station is ingevuld:
daarom verzoek om deze en verdere mutaties niet publiekelijk via het Forum te melden, maar via PriveeBericht aan groep Algemene Moderators.
Door Toulon7559
Station Burgum / ID=438 na vorig verzoek even gezien, maar inmiddels alweer meer dan 40 dagen buiten beeld:
verzoek voor controle & herstel ……
Herregistratie voor HWA2.0 is trouwens ook handig om de communicatie voor dit sportzaken korter en sneller te maken.
Door WSSasvanGent
Ook mijn weerstation upload de weerdata via Zeelandnet. Ik heb via een PriveeBericht aan groep Algemene Moderators de nieuwe upload url doorgeven, maar tot op heden geen antwoord gehad. Is mijn PB wel ontvangen? (Mijn weerdata is overigens nog steeds te zien.)

Grtz
Gerry
Weerstation Sas van Gent
Door Toulon7559
Geldrop / ID = 174 is inmiddels 8 dagen buiten beeld.
Aanroep van de bijbehorende private website geeft info dat die website niet meer bestaat.
Niet via PriveeBericht bereikbaar.

Via dit forumbericht verzoek aan de stationsbeheerder om reactie.
Door Toulon7559
Het wordt weer ruiger weer, dus onze apparatuur krijgt het voor de kiezen en moet daarop voorbereid zijn.
Misschien die zwaardere belasting een reden dat nu links en rechts uitval is te zien,
ook bij stations die gewoonlijk probleemloos deelnemen.
De stationsbeheerder gunnen we tijd om zelf de verbinding te herstellen:
als een uitval langer dan een week duurt en geen reactie zichtbaar wordt,
dan zal vanuit moderatie een 'alert-PB' worden gestuurd.

Naar de volgende 3 uitgevallen stations lukt dat niet,
mogelijk mede door nog HWA1.0-account of door een verkeerde forumberichtinstelling:
verzoek aan betreffende beheerders om naast herstart van de HWA-data-uitvoer ook de forumaccount-setup te controleren en bij te werken.

- Eeklo /ID=278 is sinds 15 dagen buiten beeld
- TerApel /ID=519 geeft geen data meer sinds 6 november j.l.
- Zoutkamp /ID=428 zien we niet meer sinds 11 november j.l.
Door Toulon7559
We missen de data van station Berghem / ID= 251 sinds meer dan 10 dagen