Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door nolversteeg
Hoi John,

Wordt de Envoi geleverd zonder kabeltjes,en moet je dan aangeven welk protocol je gaat gebruiken, of wordt de software geleverd met kabeltje

Gr. Nol
Door osjohn
Ja Nol, dat is de kloe, dan mag je zelf uitzoeken op wat voor een systeem je wil draaien USB, Serieel, Of IP, IP is zeer duur omdat je dan tevens webruimte huurd van Davis om een eenvoudig, door Davis gemaakt programma,tje op het web te staan. ( 255,00 EU )
Dat laatste is niet van toepassing.

Nol, zend jou mailadres even, ik zal je wat sturen.

osjohn@planet.nl

John
Door nolversteeg
Hoi John,
e-mail is al bij jou denk ik ,een verassing was echter dat VWS 4 Davis protocollen ondersteund.USB, serieel, tcpip ,monitor,hier kan ik wel mee leven.

gr Nol
Door osjohn
Virtual Weather Station is toch V14.00 ??,die draait op alles zoals jij al opnoemde. Ik zou gewoon de logger op USB nemen, en tijdens de installatie via de virtual comdrivers op de comdrivers laten lopen.

Maar heb je wel de Envoy nodig ??, in de Vantage display kan je ook de logger insteken, of je zou de display op een andere plaats willen gebruiken.

John
Door nolversteeg
Hoi John,

Display ligt in de computerkast op zolder en heeft nog nooit een hond naar gekeken,display is mijn PC met VWS14.00 laatste rev. internet versie, verdient niet de schoonheidsprijs maar werkt als een speer.

Gr.Nol
Door weerstationhoogeloon
Hoi Nol,
ik heb de serieele versie (van de USB hoor ik nog al eens dat er problemen zijn). Ik heb aan het Vantage Pro display een serial naar ethernet converter hangen (weerstation krijgt een IP-adres) en zodoende "transporteer" ik het data-signaal van m'n datalogger via m'n switch door heel m'n huis. op elke pc staat een s.w. progje dat van ethernet signaal een virtuele com-poort maakt. WeatherLink doet de rest.

Je kan natuurlijk ook in de plaats van het Vantage Pro Display de Envoy gebruiken en in de plaats van WeatherLink je eigen weerprogramma. Maakt allemaal miks uit. Alleen ik zweer bij de serieele versie van de datalogger.

gr. Remie
weerstation Hoogeloon
Door osjohn
Mijn advies is een logger met een USB aansluiting, vanaf Weatherlink 5.80 zijn de drivers zeer goed, "maar je moet wel de installatie instucties naleven"

Dan de hoofdzaak: bijna al de nieuwe computers hebben geen seriele poorten meer, alleen nog op het moederbord die op den duur ook zullen verdwijnen.

En zal de nieuwe Windows versie het nog ondersteunen ???

John van Os