Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Freeze
Beste mensen,

Ik wil graag een weerstation website bouwen. Ik zoek een alternatief voor het uploaden van weerdata via een pc/server die 24/7 aan staat.

Graag zou ik willen weten wat voor (energiezuinige) alternatieven er zijn voor het uploaden van weerdata en wat jullie ervaring daarmee is.

Meteohub lijkt een alternatief te zijn, iemand ervaring hiermee?
Via een NAS (netwerkschijf)?
Via router?

Graag jullie reactie(s)...
Door Freeze
Zo'n "mini pc" is inderdaad een optie. Via een NAS zou ook mooi zijn. Ik had op één of ander weerstation site ook gezien dat iemand via een router de data (rechtstreeks) upload naar een "weather" server, weet alleen niet meer hoe die site en/of gebruikte software heet....
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Freeze schrijft:
Ik had op één of ander weerstation site ook gezien dat iemand via een router de data (rechtstreeks) upload naar een "weather" server, weet alleen niet meer hoe die site en/of gebruikte software heet....

Hallo Freeze,

Dat lijkt mij de Davis Weatherlink IP logger, Die kun je rechtstreeks op een modem of Router aansluiten zonder tussenkomst van een PC.

Nadeel is wel dat dit heel erg beperkt is en maar bestaat uit 1 vast Template van Davis.

Veel mooier is natuurlijk een eigen website die je naar eigen smaak en ideeen kunt inrichten/bouwen.

Overigens staat bij mij 24/7 een vaste desktop PC aan en het verbruik valt reuze mee heb ik uitgerekend

By the way, Welk Weerstation heb je ? De davis IP logger die ik bedoel werkt alleen met Davis weerstations.

Mvg, martijn
Door Freeze
Dat lijkt mij de Davis Weatherlink IP logger, Die kun je rechtstreeks op een modem of Router aansluiten zonder tussenkomst van een PC.

Dat komt me bekend voor, bedankt!

Nadeel is wel dat dit heel erg beperkt is en maar bestaat uit 1 vast Template van Davis.

Veel mooier is natuurlijk een eigen website die je naar eigen smaak en ideeen kunt inrichten/bouwen.

Heb even gekeken op: http://www.weatherlink.com/ Op zich heel interessant voor wat ik wil, maar de mogelijkheden voor een eigen website is inderdaad beperkt. De standaard templates zijn inderdaad wat zaai, maar met php zou je die gegevens kunnen rippen en in eigen website in kunnen bouwen, met een totaal andere lay-out/opmaak. Maar het blijft beperkte informatie.

By the way, Welk Weerstation heb je ? De davis IP logger die ik bedoel werkt alleen met Davis weerstations.

Ik heb nu een weerstation wat die naam niet mag dragen, heel simpel merkloos ding zonder wind- en regenmeter.

Ik ben van plan een semi-professioneel weerstation aan te schaffen in combinatie met een website, vandaar dat ik eerst wil inventariseren wat de mogelijkheden zijn. Anders heb ik straks zo'n weerstation die iets niet kan wat ik wil....