Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Doornenburg weerstation
wviewweather.com - home of wview
Davis Vantage Pro/Pro2 Console Controller
Vaisala WXT510/520 Controller
Texas Weather Instruments Controller
La Crosse WS-2300/2305/2310/2315 Controller
Oregon Scientific WMR918/928NX/968 Controller
Weather Station Simulator
Virtual Weather Station
Weather Web Site Generator
Weather Alarm Processor/Data Feed Engine
Citizen Weather Observer Program (CWOP) Client
Weather Underground Client
Door gust
Hallo,

ik gebruik nu ongeveer driekwart jaar een netbook, type HP / Compaq mini 110 .
Was toen een aanbieding voor € 200,- .
Het verbruik wat ik meet is 9,5 watt gemiddeld met uitgeschakeld display, en ingeschakelde WiFi verbinding. Er draait Windows XP op met Cumulus om elke 2 minuten de data naar het internet te sturen via de draadloze verbinding.
Voordeel van deze netbook, deze is krachtig genoeg er om webcam foto's mee te maken en die op internet te zetten.

groet,
Gust.
Door Willy Peters
Hoi Marcel,

Ik draai al 3 jaar met een Epia mini ITX moederbordje. Ik heb dat ding in een oude PC kast gebouwd. Nu begint ie zo zachtjes aan te steunen en te kreunen. Dus ik ben ook op zoek naar iets anders. Waar ik mee zit is de voeding van het moederbordje. Ik heb nu een voeding met een standaard ATX stekker. De ingang van de voeding ligt tussen de 6 en 30V. Hier heb ik mijn zonnepanelen installatie op aangesloten. Vanaf april tot eind september draai ik alleen op zonne energie. Mijn vraag aan jou is wat voor een soort voeding zit er op dat PC-tje. Is dat een stekkervoeding? En wat is de uitgangsspanning?

groet,

Willy
Door eugel
Willy Peters schrijft:
Hoi Marcel,

Ik draai al 3 jaar met een Epia mini ITX moederbordje. Ik heb dat ding in een oude PC kast gebouwd. Nu begint ie zo zachtjes aan te steunen en te kreunen. Dus ik ben ook op zoek naar iets anders. Waar ik mee zit is de voeding van het moederbordje. Ik heb nu een voeding met een standaard ATX stekker. De ingang van de voeding ligt tussen de 6 en 30V. Hier heb ik mijn zonnepanelen installatie op aangesloten. Vanaf april tot eind september draai ik alleen op zonne energie. Mijn vraag aan jou is wat voor een soort voeding zit er op dat PC-tje. Is dat een stekkervoeding? En wat is de uitgangsspanning?

groet,

Willy

Zodra ik hem binnen heb hoor je het Willy. Mijn vermoeden is tussen de 5-20v=

Fijne jaarwisseling.

Gr. marcel
Door eugel
Willy Peters schrijft:
Hoi Marcel,

groet,

Willy

Hallo Willy.

Mini pc inmiddels ontvangen. Voeding is apart net als bij een laptop zeg maar (extern)
uitgaande spanning is 19V=

voorspoedig 2011 met veel weerplezier

Gr. Marcel.
Door Willy Peters
Marcel en familie, ook jullie een gezond en goed 2011 toegewenst.
Kun je uit de specs halen of deze spanning hoger mag zijn? Voor mij zou de spanning tot 28V moeten kunnen gaan. Dit omdat de uitgaande spanning van de accu varieert tussen de 22 en 28V.

groet,

Willy
Door eugel
Willy Peters schrijft:
Marcel en familie, ook jullie een gezond en goed 2011 toegewenst.
Kun je uit de specs halen of deze spanning hoger mag zijn? Voor mij zou de spanning tot 28V moeten kunnen gaan. Dit omdat de uitgaande spanning van de accu varieert tussen de 22 en 28V.

groet,

Willy

Op de voeding staat dus 19V= Of je hoger kan met de spanning kan ik niet uit de beschrijving halen.
http://www.shuttle.eu/fileadmin/resources/download/docs/spec/barebones/XS35_e.pdf
Dit is alles wat ik ervan weet ;)

Succes

Groeten Marcel.