Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door hanszzz
als je de bugget er voor hebt zou ik om een davis gaan. ik werk nu met een tfa nexus pro en de meet reseltaten zijn zeer goed.
maar als ik het ga vergelijken met buurtstations kom ik met mijn windmeting niet mee met de davis ik loop nogal wat pieken mis.
mocht deze ooit eens ermee ophouden komt er een davis

grt hans
Door cassiekai
Zo daar ben ik weer. Ik was bezig met een 2e hands VP2 pro maar helaas was de verkoper niet helemaal fair.

Nu zag ik dat je ook de console van de Vue kan combineren met de andere spullen van de Pro. Ik vraag mij nu af wat het verschil is tussen de console van de VP2 en de Vue? Hij ziet er natuurlijk anders uit, groter display maar het gaat mij om wat je af kunt lezen, wat is dan het verschil?

Groetjes Hans
Door cassiekai
Ik wil het dus andersom doen, de VP2 speciaal met de console van de Vue. Ik wil dus graag weten wat de console van de Vue eventueel minder zou aangeven.
Ik meen ergens op een duitse site gelezen te hebben dat de Vue console ook een voordeeltje zou hebben, kan het niet meer vinden.

Ik heb trouwen 2 pijpen van 44mm, hoop dat dit past.

Groet Hans
Door AenG
Hier de voor- en nadelen van de Vue console

Extra: naast uitlezing van de windsnelheid in meters, kilometers, knopen of mijlen tevens uitlezing op het scherm in Beaufort.

Beperking: geen uitlezing mogelijk van extra sensoren zoals temperatuur, bladnat, bodemvocht

Het prijsverschil met de VP2 console is ongeveer €100.