Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door kokolk
Wie kan mij helpen aan de tempsom over 2010 en 2011 op dagniveau liefst maar op weekniveau ben ik ook tevreden? Het zijn 2 geheel verschillende jaren.Elke database is welkom, maar het westen van het land heeft de voorkeur.
vr gr ko kolk
Door kokolk
Amsterdam holendrecht geeft elke dag de temperaruur som op.
Thans staat hij op 4122,5. Dit getal is het resultaat van de gemidd etmaal temp bij elkaar opgeteld van af 1 jan 2011. Het geeft een goede indicatie van het groeiseizoen.
ko kolk
Door Snarf2000
Ok duidelijk.

Ik denk dat er maar weinig zijn die deze gegevens hebben.
De temperatuursom is boven de 250 niet meer nodig.
Maar als je een beetje handig met excel bent, en je kan van iemand de min en max temperaturen van een heel jaar per dag krijgen, ben je er ook.

Ik heb ze helaas niet voor je, tenzij...........
Je er de moeite voor wilt nemen om bv mijn archieven te doorploegen.
Iedere dag staat vermeld met een minimum temperatuur en een maximum temperatuur.

het is even een dagje werk, maar dan heb je het wel.

Succes anders met zoeken.

Frans
Door weerzal
Goedemorgen,

Hier op de HWA staat toch bij elke plaatsnaampagina de tempsom van 2011
Zo is die van Zaltbommel 4343,7 tot heden.
Er zullen er toch wel meer zijn die nog compleet zijn dit jaar.
Ik denk dat 2010 iets lastiger zal worden dan moet je echt gaan spitten.

Succes,

Groet Rob.

En ja hoor niet goed gelezen het is nog vroeg je wilt m van elke dag?
Ja dat is iets meer werk pfff.
Door wsEpe
kokolk schrijft:
Wie kan mij helpen aan de tempsom over 2010 en 2011 op dagniveau liefst maar op weekniveau ben ik ook tevreden? Het zijn 2 geheel verschillende jaren.Elke database is welkom, maar het westen van het land heeft de voorkeur.
vr gr ko kolk

Knmi heeft hiervoor een mooie database: http://www.knmi.nl/klimatologie/daggegevens/selectie.cgi
Kies je station, element 'tg' en bewaar de file. Importeer de txt-file in Excel en dan moet je alleen nog de temperaturen onder 0 graden eruit halen, omdat deze niet meedoen met de tempsom. Dit kan heel makkelijk dmv een formule (als-functie) in Excel.