Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Willie
Heb ook een TFA . alleen nexuspro.
De techniek is bijna het zelfde.

Als je met een meting in de zon aan de gang gaat is het altijd warmer,
Ik meet daarom met 4 meet punten.
In de schaduw in weer hut op 1.5 meter noord zijde.
In de zon in weer hut op 1,5 meter zuid zijde.
In de schaduw in weerhut op 1,5 meter zuid zijde.
En in de mast op 10 meter hoogte.
En natuurlijk alle verschillende waarde.
Heb meters onderling wel eens verwisseld en meetbereik zit dan 0,2 graad verschil dus best redelijke meters.

In vergelijk met omliggende weerstations is die in de schaduw aan de noordzijde op 1,5 meter het meest gelijk.

Maar je meet jouw temp in jou tuin of dak of balkon en de omstandigheden zijn bij iedereen anders.

Zo is het ook met de wind en de regen/neerslag etz.
Dus staar je niet blind op metingen van anderen.
Door xilence
Hallo.

Ik heb sinds kort een TFA primus in mijn bezit.
Nadat de sensoren op hun plaats zijn geinstalleerd ben ik me bezig gaan houden met de software. Ik heb dus de bijbehorende software (heavey weather pro WS 2800 1.5.4) geinstalleerd. Werkt allemaal perfect.

Nu zou ik heel graag de data op een website plaatsen dus heb ik een proef versie van 'weather display' geinstalleerd. Na talloze post's op verschillende fora's te hebben gelezen kwam ik tot de conclusie dat dit programma (en vele andere) het bestand 'currdatea.lst gebruikt, alleen..... nadat ik de computer uitgebreid naar deze file liet zoeken kwam er niets uit. Volgens de berichten zou dit bestand in C\\>programdata moeten bevinden, maar daar staat ook niets. Ook niet in de map 'mijn documenten/ heavey weather'

Misschien is er iemand op dit bijzondere informatieve forum die dit probleem herkend en informatie wil delen hoe het anders kan om data te uploaden? Na een paar dagen het internet te hebben afgespeurd naar een oplossing kom ik er in iedergeval er niet meer uit. :(
Door pdw112
Je kan ook het gratis programma WUHU gebruiken.
En zelf een pagina maken met de gegevens die je uit dit programma kan halen.

De juiste plaats van de file kan je volgens mijn ook terug vinden in Heavyweather zelf.
Door xilence
Het programma 'heavy weather' opent bij het menu "extra-->show Currend weather file" de map C:>programData, maar helaas zit tie daar niet.

Ook het programma WUHU gebruikt "currdata.lst" voor de data, ik had deze ook al een keer geinstalleerd.
Ik heb ook van de website La Crosse het programma heavy weather 1.5.4 gedownload en geinstalleerd, maar dan krijg ik geen contact met de USB stick op de computer.
Waarschijnlijk toch iets anders geprogrammeerd voor TFA

Ga bijna denken dat het installatie bestand van "Heavy weather" welk meegeleverd is bij het TFA weerstation het bestand currdata.lst niet aanmaakt. Het bestand "history.dat" maakt hij wel aan.
Door pdw112
De directory programdata is een verborgen directory.
Ga naar het menu extra/mapopties/weergaven.
en vink hier verborgen mappen en bestanden weergeven aan en klik daarna op OK.
Nu zal je de map programdata moeten vinden.
Door xilence
Bedankt voor het meedenken, maar dat is iets wat bij mij standaard al staat aangevinkt. Zie graag de verborgen mappen/ en bestanden met hun extenties. ;)

Snap niet waarom ik dat bestand niet kan vinden terwijl het halve internet er geen probleem mee schijnt te hebben. :(
Verschil zal waarschijnlijk tussen de TFA en La Crosse zijn.
Ik zoek vrolijk weer verder hoe het mogelijk is.
Door xilence
Dat heb vergeten te melden, computer waar de software op draait heeft Wndows 7 ultimate.

In de software of in de ontvangst module van de usb stick moet wel een verschil in zitten. Eigenschappen van de usb stick geeft wel La Crosse aan.

Weerstation werkt wel op de computer met de bijgeleverde heavy weather software, maar als ik deze grondig deinstalleer en de europese 1.5.4 software van La Crosse installeer dan kan hij geen weerstation vinden. (lees kan niet synchroniseren met het weerstation.)
Door Overijse
xilence schrijft:
Hallo.

Ik heb sinds kort een TFA primus in mijn bezit.
Nadat de sensoren op hun plaats zijn geinstalleerd ben ik me bezig gaan houden met de software. Ik heb dus de bijbehorende software (heavey weather pro WS 2800 1.5.4) geinstalleerd. Werkt allemaal perfect.

Nu zou ik heel graag de data op een website plaatsen dus heb ik een proef versie van 'weather display' geinstalleerd. Na talloze post's op verschillende fora's te hebben gelezen kwam ik tot de conclusie dat dit programma (en vele andere) het bestand 'currdatea.lst gebruikt, alleen..... nadat ik de computer uitgebreid naar deze file liet zoeken kwam er niets uit. Volgens de berichten zou dit bestand in C\\>programdata moeten bevinden, maar daar staat ook niets. Ook niet in de map 'mijn documenten/ heavey weather'

Misschien is er iemand op dit bijzondere informatieve forum die dit probleem herkend en informatie wil delen hoe het anders kan om data te uploaden? Na een paar dagen het internet te hebben afgespeurd naar een oplossing kom ik er in iedergeval er niet meer uit. :(

Currdata.lst zou op de volgende plaats moeten staan :

C:\\Documents and Settings\\All Users\\Application Data

Grtz
Kris
Door pdw112
Wat ook nog kan zijn is dat hij niet wil werken met V1.5.4
Het beste is gewoon de bijgeleverde software gebruiken.
Ik heb ook eens versie 1.5 geinstalleerd en daar ging het helemaal niet goed met de regen data.