- 08 aug 2012, 21:22
Hallo Meteovriende,
Exttreme omstandigheden mag je niet meenemen in de qualiteit van de weerstations. aan de zee heb je uiteraard oxidatie , ligt niet aan de condensator maar aan de zoute lucht (electrolise) in Geleen en Sittart heb je alle onderdelen en de draadjes zwart. van de toch nog aanwezige zuren en koolstoffen die in de lucht rondzwerven , als je hem langs een spoorlijn zet wordt hij geheel bruin van de roest wat haast ook niet te verwijderen is.
maar een USB probleem heb ik ook, ik mag nogal eens strijken (met een stoomstrijkbout) deze zit op dezelfde groep als mijn komplete computer weeruitrusting. USB wordt gebruikt voor de bliksemdetektie en gaat tijdens het strijken op tilt. ik heb hier nog niets aan gedaan omdat ik weet waardoor het komt en kan ook zien wanneer het gebeurd.,
ik denk dat de oplossing is om de geheel zwevende toepassing (dubbele isolatie een stekker met 2 pootjes) toch te voorzien van een aarde . of een usb kabel gebruiken met een afscherming en die aan de randaarde te koppelen. is een beetje omslachtig maar te proberen.
Groeten Nol
Meteoeersel.nl