Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door kees ws middelburg
De wmr 200 zend zijn gegevens draadloos naar de console ,en die je dan weer met de pc verbind.
Ik zie zelf zie het verschil eerlijk gezegd niet of je nu de console of de envoy aan de pc moet koppelen.
Als ik het verkeerd zie of begrijp hoor ik dat graag.

Grt Kees V

SpeedyGJ schrijft:
Klopt, de Oregon kan inderdaad niet draadloos de gegevens duur sturen.
De Davis indd dus wel met de Envoy, daar komt de datalogger dus in en krijg je dit systeem:

ISS > Console > Envoy --- PC

> = Draadloos
--- = Kabel
Door SpeedyGJ
Als je de console elders in de woonkamer wil hebben of ergens boven dan is de Envoy er dus voor om die data op te pakken en door te zenden naar de PC, thats all.
Dus echt belangrijk is het dus niet maar kan wel handig zijn :)
Door kees ws middelburg
Bedankt Speedy voor de uitleg.Ik snapte het al niet.
Het kan idd handig zijn om je console ergens anders te kunnen zetten dan bij je pc in de buurt.

Grt Kees v

SpeedyGJ schrijft:
Als je de console elders in de woonkamer wil hebben of ergens boven dan is de Envoy er dus voor om die data op te pakken en door te zenden naar de PC, thats all.
Dus echt belangrijk is het dus niet maar kan wel handig zijn :)
Door SpeedyGJ
Dat kan zeker handig zijn, ik nam in de tijd vooral bij harde wind de console mee naar boven, leuke was dat ik mijn station ook aan de laptop kon koppelen waardoor de gegevens toch online blijven :D maar een gedoe is het wel zeg om het zaakje elke keer mee te nemen dus spreek uit ervaring, nu is dit niet meer nodig, actuele gegevens moet ik nu puur via de website opvragen of op de weerpc inloggen gezien alles 3km verderop staat :D

Succes met je keuze!
Door keesvdh
kees ws middelburg schrijft:
De wmr 200 zend zijn gegevens draadloos naar de console ,en die je dan weer met de pc verbind.
Ik zie zelf zie het verschil eerlijk gezegd niet of je nu de console of de envoy aan de pc moet koppelen.
Als ik het verkeerd zie of begrijp hoor ik dat graag.

Grt Kees V

SpeedyGJ schrijft:
Klopt, de Oregon kan inderdaad niet draadloos de gegevens duur sturen.
De Davis indd dus wel met de Envoy, daar komt de datalogger dus in en krijg je dit systeem:

ISS > Console > Envoy --- PC

> = Draadloos
--- = Kabel

dus als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon op de bank blijven zitten met de wmr 200 ik wil eigenlijk geen kabel tussen het station en mn laptop ....die davis gaat het niet worden die vind ik echt te prijzig! en de wmr 200 is i.m.o dan een mooie tussenweg !
Door SpeedyGJ
Dat gaat em dus weer niet worden gezien de Oregon aan de PC moet worden aangesloten met behulp van kabel.
Wil je toch draadloos dan moet je even kijken naar de TFA Primus | La Crosse WS-2800

Incl. USB stick, deze wordt met de computer verbonden voor communicatie met het weerstation. Beeldscherm kan dus gewoon in de woonkamer blijven !

Kortom dit is dus iets wat je zoekt, dit is 1 van de weinige stations die dit hebben. Er zullen ongetwijfeld wel meer stations komen met draadloze verzending naar de PC maar goed ik weet niet hoe en wanneer dat allemaal gaat komen.
Door keesvdh
allen dank voor de tips , mooi dat er nog mensen zijn die andere graag helpen!

ik denk dat het de Primus wordt dit omdat het het best bij mijn eisen pakket past en het volgens mij een compleet pakketje is. in de toekomst zal ik nog wel vragen hebben over waar het beste de windvaan e.d te plaatsen! en natuurlijk het website gedeelte , bij mn provider xs4all kan ik een website hosten, daar ga ik me dan ook nog in verdiepen.

groet kees