Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door GosZk
Jawel, "Hij hangt" ;) LOL

Heb uit eindelijk gekozen voor een chemische bevestiging. Zal van de week proberen tijd te maken om een paar fotootjes te uploaden. Ik stond namelijk lekker veilig met twee voeten op de grond foto's te maken :D

Nog even een vraag over de windrichting.
In de handleiding staat bij het afstellen van de windmeter: "Richt de windvaan naar het noorden en druk op reset". Maar welk onderdeel van de meter is de "vaan"?
Ik dacht de pijl maar als ik conclusies trek uit de feiten (Windgrafiek van afgelopen dagen geeft zuid-zuidoost aan terwijl de voorspelling noord-noordoost was) moet ik toch nog een keer het dak op voor de afstelling :(

Type weerstation: TFA NX Pro.
Door hanszzz
hey gos

ik heb het als volgt gedaan met de tfa de windvaan inclusief het zwarte stangetje naar het noorden gericht ( ik bedoel dan dat beide in 1 lijn staat) ;)

zorg dat die positie blijft staan als op reset drukt in de windmeter even wachten en dan het basis station laten zoeken en whalla als alles goed is staat het exact goed :laugh:

grt hans :lol:
Door hanszzz
kompas of als je weet waar het noorden zit de punt heen en reset dat is dan noord als de hoek van jou bevestingplaat ook naar noord zit zo bevestigen stang en faan in 1 lijn

ik heb het hier dat mijn bevestigingplaat met de zwarte stang naar het westen zit en de punt naar noord toe reset zo ook op het dak zetten dan.

dus de faan naar het noorden en je plaat kan je alle kanten draaien dus faan naar noord stang naar zuid reset dan zo op het dak zetten

grt hans
Door GosZk
Ik had beneden (In huis bij Console) een reset uitgevoerd waarbij de punt naar het noorden wees. Dus dat is wel goed gegaan. Maar misschien is bij het plaatsen de verbinding verbroken geweest waardoor de richting niet meer klopt. Zal a.s.a.p een reset uitvoeren vanaf de plek waar de windmeter hangt. Ik vermoed dat daarmee het probleem opgelost wordt.

Ik weet nu wel zeker dat ik de juiste methode gebruik :) Dank daarvoor Hanszzz!
Door hanszzz
:(
oke gos dat mag in prencipe niets uitmaken als die het signaal verliest onderste pijltje op je basisstation ingedrukt houden en dan vind het signaal wel weer.

het beste kan je de vaan vast plakken naar het noorden reset.
station laten zoeken als die naar het noorden wijst op je basis tape los en klaar.

ik denk dat je een beetje te snel bent geweest dat tie nog niet klaar was en toen verdraaidt is :P

geintje :laugh: dit moet lukken suc6 ermee

grt hans;)
Door GosZk
Lol, bedankt Hans :D
Als het weer het toelaat en ik mijn hoogtevrees onder controle heb dan ga ik een reset uitvoeren.

Zal het topic hier dan ook even bijwerken met mijn bevindingen. Als als alles dan goed draait dan eindelijk na 1,5 mijn station hier officieel aanmelden :D
Door GosZk
Even een paar foto's. Zal ook nog even eentje vanaf de dijk maken. Op de tweede foto is de sensor hut te zien. Vanaf die plek krijgt deze het meeste wind voor de beste meting.

Afbeelding

Afbeelding