Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door koos
Heren,

Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken!!!

@ powerr: ik heb deze instellingen gecontroleerd. Er staat inderdaad maar 1 netwerk adapter in. Dus van volgorde is geen sprake. Toch een goede tip, ik heb weer wat geleerd! Verder heb je het over het omzetten van een actieve FTP naar een passieve FTP. Dit zegt mij niets. Kun je hier iets meer over vertellen?

@ Nico: jouw idee om de FTP-acties door een apart programmaatje te laten verlopen vind ik een goed idee. Ik ga dit verder onderzoeken/uitproberen. Nu blokkeert Weatherlink steeds de PC tijdens de FTP acties. Dit ervaar ik als zeer hinderlijk.

@ Luc: ik gebruik niet de IP-datalogger maar de USB-datalogger. In de logging wordt melding gemaakt van een FTP 120002 error. Als ik hierop google lijkt het om een timeout te gaan. Maar volgens mij kan ik de timeout niet in Weatherlink instellen.

Nu ben ik inmiddels al wel weer bijna 24 uur online. Hopelijk blijft het zo.

Gr. Koos
Door weerzal
Ik kan je zeker FLING aanraden.
Werkt perfect ik snapte al helemaal niks van weatherlink en ftp.
Maar met fling kun je doen en laten wat je wil.

Succes, Groet Rob.
Door powerr
koos schrijft:
@ powerr: ik heb deze instellingen gecontroleerd. Er staat inderdaad maar 1 netwerk adapter in. Dus van volgorde is geen sprake. Toch een goede tip, ik heb weer wat geleerd! Verder heb je het over het omzetten van een actieve FTP naar een passieve FTP. Dit zegt mij niets. Kun je hier iets meer over vertellen?

In veel programma's die via FTP dingen kunnen uploaden kun je deze instelling aangeven. Meer informatie over actieve ftp en passieve ftp op http://www.aesir.nl/active_vs_passive_ftp.html.
Om deze instelling te wijzigen, moet je in de weersoftware even kijken naar de FTP-instellingen. Als daar "use passive FTP" of iets dergelijks staat, dat aanvinken of uitvinken.

Verder raad ik je ook het idee van Nico aan. Als je met een extern FTP-programma geen problemen hebt, ligt het probleem waarschijnlijk bij je weersoftware of weerhardware.
Door koos
Ik heb in Weatherlink de passive FTP mode aangevinkt. En de upload interval vergroot van 5 minuten naar 10 minuten. Ik heb al 24 uur geen uitval meer gehad. Hopen dat het zo blijft.

Iedereen bedankt voor het meedenken en aandragen van (mogelijke) oplossingen!!

Mvg.

Koos