Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Vijversenkoi
Bedankt Kris dat is inderdaad een fijne uitleg.

Aan tjabine
Ron, hoe is uw ervaring nu wat het verbruik betreft? En zijn de aansluitingen + opslag voldoende?
Door tjabine
Hoi

Verbruik heb ik verder niet meer gemeten, maar deze was in het begin tussen de 10 en 14 watt.
Aantal aansluitingen kun je hier zien en eventueel de informatie over de NUC ook.
Hij bevalt mij zeer zeker, vergeet hem zelfs gewoon! geen geluid namelijk ;)
Geheugen en opslag kun je zelf invullen, opslag die ik gebruik is ruim voldoende.

Gr Ron.
Door JPC
Ik ben eind mei ook over gegaan op zo’n NUC van Intel. Ik doe het met windows 8. Dat lijkt ook goed te werken. Met 4GB geheugen en een 64GB msata kaartje en de 32 bits uitvoering van windows 8 gaat het tot nu toe goed. Het verbruik zit bij mij tussen de 10 en 15 watt. Ik heb de uitvoering met de vaste netwerk aansluiting. Voor een pc-tje met zo’n laag verbruik vindt ik hem verassend snel en stil.
Door tjabine
Vijversenkoi schrijft:
JPC en tjabine bedankt voor info.
Is iemand die mij kan vertellen wat dit allemaal gekost heeft?

Ik dacht dat ik met alles incl windows 7 net onder de 500 euro bleef.

Gr Ron.
Door wsMaurik
Heb hier een Asrock ION 330HT-BD met een Intel Atom330, 80GB Intel X25M SSD, 4GB, win7pro UK oem. Ondanks de BD-drive toch goed te gebruiken voor diverse dingen buiten een htpc om.
Verbruik minder dan 25W (22-23W) met een USB bluetooth stick aangesloten; gemeten via plugwise.

Omdat ik momenteel aan het overstappen ben naar een RaspberryPi is deze eventueel te koop; 2.5jaar oud maar circa 1jaar 24/7 gedraaid en daarna sporadisch.
Hoor het wel als je interesse hebt.

Overigens is de RPi nog veel zuiniger met minder dan 4W maar daar draait geen windows op.