Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door SpeedyGJ
duck1966 schrijft:
ik heb ook een noaa ontvanger en dat spul draait op een asus ee pc samen met W.D en heb geen problemen alleen de op stelling van de antenne is heel belangrijk ik moet die van mij nog hoger zetten
groetjes ronald

ww.weerstationteraar.nl

Over de hoogte heb ik geen problemen mee. Om nog een betere indicatie te geven:
Afbeelding

En bedankt voor de info, binnenkort maar even aanschaffen :)
Door SpeedyGJ
Ik heb vandaag een kabel gehaald en kreeg gelukkig weer signaal! 1 probleem is nu dat ik nog niks binnen krijg op mijn PC.
Nu zit er een seriele kabel bij deze set, is deze echt nodig naast de line in plugin?
Door forsurh
Hoi,

Het audiosignaal krijg je binnen via de geluidskaart, dit moet je wel even goed instellen! Dus alleen de line in mag signaal geven naar de pc, de rest uit. In WxtoImg stel je dat in in de mixer. Tevens dien je het signaal op ca 70% volume te zetten tijdens overkomst. Ook is het nodig om een slant correction uit te voeren. Dit stel je in bij het menu "Image"

De seriele kabel zorgt ervoor dat de ontvanger op de juiste satelliet (frequentie) wordt afgestemd tijdens de overkomst.

Dan heb je nog 1001 instellngen voor mooie plaatjes, maar dan kan later :-)

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl

p.s. Noaa 17 geeft momenteel een verstoord signaal af!
Door SpeedyGJ
Ik kreeg vannacht niks binnen, bleek dat de kabel los zat. Vanmorgen vast gezet dus die gaat niet meer los, ben benieuwd wat NOAA 15 straks gaat brengen mits alles goed gaat.

Als ik een manuele test doe, moet die dan ook goeie volume geven of geeft die alleen 29/30 aan.
Door SpeedyGJ
Nou en na 3 testen verder heb ik nog geen enkel beeld kunnen krijgen. Waarschijnlijk ligt dit aan de connectors, iemand idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Want elke manier ik kan bedenken mislukken gewoon. Ik baal er best wel van :(
Door SpeedyGJ
Nou probleem is dat ik geen enkel ontvangst heb, ruis blijft maar door gaan en tijdens het over komen van de sat krijg ik geen groen lampje die normaal wel zal moeten zijn.