Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door mandersp
Inmiddels doet die het, daarvoor dank.
Het klopt inderdaad dat dit versie 2 is, ventilator doet het 1 minuut maar bijna niet hoorbaar.
Wel via de ipad moeten benaderen, dus ik ga ervan uit dat dit klopt met 192.168.4.1 en dit doorlopen.
Maar hoe kan ik het chip-id vinden?
Hij geeft nu op de i-pad aan Feinstaubsensor-1838337 en onbeveiligd netwerk.
Door wvdkuil
mandersp schrijft:
Inmiddels doet die het, daarvoor dank.
Het klopt inderdaad dat dit versie 2 is, ventilator doet het 1 minuut maar bijna niet hoorbaar.
Wel via de ipad moeten benaderen, dus ik ga ervan uit dat dit klopt met 192.168.4.1 en dit doorlopen.
Maar hoe kan ik het chip-id vinden?
Hij geeft nu op de i-pad aan Feinstaubsensor-1838337 en onbeveiligd netwerk.

Die moet je kiezen als wifi netwerk,
dan naar 192.168.4.1 gaan
en daar bovenaan op de configuratie je eigen wifi netwerk/password invullen
en dan bewaar/herstarten

Je sensor nummer is 1838337, die heb je straks nodig om te kijken op madawi en om de mail te sturen.

Wim
Door wvdkuil
mandersp schrijft:
Eindelijk doet die het:
https://www.madavi.de/sensor/signal.php ... 66-1838337
https://www.madavi.de/sensor/graph.php? ... 337-sds011

Bedankt allen voor jullie uitstekende hulp...

En dan nog wel de mail
Om jouw sensor in het Luftdaten netwerk te kunnen opnemen hebben we nog wat informatie van jou nodig:

Stuur per e-mail naar rajko at codefor.de:

Het ID van de ESP8266 (NodeMCU)  wordt als een getal weergegeven in de het WiFi netwerk 
(fijnstofsensor …) en op de configuratiepagina (zie hier boven).

Het adres waar de sensor is opgehangen: straat met huisnummer, postcode en plaats. 
Wij maken hieruit de GPS coördinaten van jouw sensor (alleen afgerond).

Beschrijving van de omgeving van jouw meetstation, zoals de hoogte boven de grond, langs de weg, veel verkeer, open veld en dergelijke.

Jouw e-mailadres (wordt niet gepubliceerd).

Indien mogelijk een afbeelding van de plaats waar de sensor is opgehangen (wordt niet gepubliceerd)
Door wslembeke
@Piet,
Zitten al de stekkertjes van de fijnstofsensor over de pinnetjes ? ze kunnen er ook naast zitten.
Door wvdkuil
mandersp schrijft:
. . . ingekort . . .
Hij draait nu als test binnen.
Trouwens een laatste vraag?
Is het mogelijk om de sensor op te hangen binnen in het tuinhuisje en moet dan de dht22 ook eventueel voor het gaas gehangen worden of kan dit in het tuinhuisje zelf?

De temp-hum sensor is er eigenlijk voor de toekomst om de metingen beter te kalibreren.
Bij hoge luchtvochtigheid worden de meetwaardes iets te hoog. Bij opkomende mist nog iets meer te hoog.

Dus je kan rustig de SDS-sensor zelf met de node binnen hangen, slangetje voor de aan te zuigen lucht naar buiten, liefst niet meer dan 10-20 cm. De DHT-temp-hum kan beter in dezelfde "buiten-lucht" als het einde van het slangetje hangen. Maar de DHT-temp-hum kan zeker NIET tegen de regen.

Ik heb een ruim vogelhuisje genomen met veel gaten in de bodem
van binnen voorzien van horren-gaas,
het luchtslangetje net door de bodem naar buiten met iets van horren-gaas eromheen.

Veel plezier met deze aanvulling op de weer-hobby,

Wim
Door petergroeneveld
Roelof schrijft:
Ik heb mijn sensor nu ook draaiend .
https://www.madavi.de/sensor/graph.php? ... 993-sds011
nu maar wachten op de aanmelding voor weergave op de kaart en de website aanpassen.Er zijn ook al weer nieuwe ideeen voor het meteen van ozon en stikstofdioxide.Ik ga me hier de komende tijd eens in verdiepen.

Roelof

Hallo Roelof,

Hoe lang heb je op de aanmelding moeten wachten? Heb de mail gisteravond verstuurd.

Groeten,
Peter.
Door Roelof
Hallo Peter,
Het was bij mij een dag of 2.
Ik heb me in het weekend opgegeven en had maandag bericht.

Roelof
Door petergroeneveld
Vind wel dat de stekkerverbindingen erg los op de pinnetjes zitten dus ga ik ze straks vast op de pinnetjes solderen zoals te zien is via de link. Dan probeer ik ook alles in zo'n lasdoos te proppen :laugh: Erg leuk en nuttig project is het wel!

https://www.thingiverse.com/thing:2775946

Groeten
Peter.
Door petergroeneveld
Roelof schrijft:
Hallo Peter,
Het was bij mij een dag of 2.
Ik heb me in het weekend opgegeven en had maandag bericht.

Roelof

Oké bedankt Roelof dus even afwachten en het is ook Carnaval in Duitsland dus kan het wat langer duren.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 26