Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door weerzoetermeer
Hoi Wthus,

De temp sensor van de Davis is heel eenvoudig uit de sensorhut te verwijderen. Totaal drie schoefjes, dat is alles. De kabel van de sensor kan je verlengen als dat nodig is. Wel even zoeken naar een platte kabel met 6 aders en de benodigde stekkers. Ik heb het zelf eens geprobeerd met 30 meter kabel ertussen en dat werkte perfekt. Vanaf 35 meter kreeg ik pas problemen.

Fan heeft inderdaad geen nut op zo'n mooie lokatie. Voldoende natuurlijke ventilatie.

Succes met je weerstation!

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
WeerZoetermeer.nl
Door Eckie76
30 meter geeft natuurlijk wel mogelijkheden, maar je moet goede kabel hebben.

Ik vraag me trouwens af hoe lang de backup-batterij van de ISS het zal doen.
Deze stuurt het station 's nachts, overdag neemt de solar het over. De backup-batterij wordt via de solar opgeladen, maar mijn Davis loopt nu al dik 4 jaar probleemloos, nog nooit kreeg ik een melding van lege batterijen.

:)
Door Luc
Ik heb de vantage Pro al 4.5 jaar probleemloos draaien op de eerste batterij.

Klopt het wel dat de solar de batterij oplaadt? Volgens mij zit er een gewone batterij in en geen oplaadbare.
Door Eckie76
In de handleiding staat dat de backupbatterij telkens weer gevoed wordt overdag, dus ik denk het wel.

Ik heb de VP trouwens rechtstreeks af fabriek in Californië geïmporteerd, misschien dat een en ander afwijkt.
Door wthus
Luc schrijft:
Ik heb de vantage Pro al 4.5 jaar probleemloos draaien op de eerste batterij.

Klopt het wel dat de solar de batterij oplaadt? Volgens mij zit er een gewone batterij in en geen oplaadbare.

De solar laad de gewone batterij niet op, wel de accu die erin zit. Hoe meer zon, hoe langer je ermee vooruit kan. Met de WMR kon ik destijds met temp 1.5 jaar met een batterij vooruit en de windmeter heb ik met de WMR in 6 jaar tijd nooit van nieuwe batterij hoeven te voorzien.
Door wthus
weerzoetermeer schrijft:
Wel even zoeken naar een platte kabel met 6 aders en de benodigde stekkers.

Zal een UTP (je weet wel, ethernetkabel) ook kunnen voldoen? Heb daarvan een hele rol liggen hier.
Door Luc
wthus schrijft:
De solar laad de gewone batterij niet op, wel de accu die erin zit. Hoe meer zon, hoe langer je ermee vooruit kan. Met de WMR kon ik destijds met temp 1.5 jaar met een batterij vooruit en de windmeter heb ik met de WMR in 6 jaar tijd nooit van nieuwe batterij hoeven te voorzien.

Interessant. Zit er in de losse draadloze zender die bij de windmeter te verkrijgen is ook een backup batterij en een accu?
Door Eckie76
Volgens mij kan je het beste ouderwetse telefoonkabel nemen, want op die UTP moet je dan weer van alles af-aankoppelen met stekkertjes.
Het zijn gewoon de oude RJ45 stekkers als ik me niet vergips.
Door wthus
Eckie76 schrijft:
Volgens mij kan je het beste ouderwetse telefoonkabel nemen, want op die UTP moet je dan weer van alles af-aankoppelen met stekkertjes.
Het zijn gewoon de oude RJ45 stekkers als ik me niet vergips.

Dat moet je volgensmij toch met stekkertjes doen. Sensor die in sensorhut zit heeft eveneens een stekkertje eraan hangen. Wil je deze verlengen dan zal het met een stekkertje dienen te gebeuren, toch?