Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door SpeedyGJ
Netjes gedaan :) op die manier ga ik het binnenkort ook doen, moet alleen nog even beugels halen, wil gelijk kijken of er ook kantel beugels beschikbaar zijn, als ik bij de windmeter moet dan kan ik de paal kantelen en op die manier er makkelijk bij komen ivp de 3m buis naar beneden te halen :)

En indd dat vroeg ik me ook al af of de gegevens ergens te zien zijn, ben erg benieuwd!
Door GosZk
Bedankt voor de mooie reacties, echt leuk :)

De metingen zijn hier te vinden. Deze site draait al een tijdje maar is nog niet af. Ook hingen/hangen alle sensoren nog niet goed dus heb het heel lang stil gehouden maar het wordt nu wel tijd om alles vrij te geven en mijn station na een test periode hier aan te melden. Mis nog altijd een station boven in Groningen als ik het kaartje hier op HWA bekijk :D lol

Website is dus in ontwikkeling.

De windmeter moet overigens ook nog opnieuw afgesteld worden dus de windrichting klopt nog niet. Ik hoop deze binnen de komende dagen opnieuw te kunnen afstellen zodat deze waarden ook correct zijn.
Door GosZk
Nog een paar foto's vanaf de voorkant en iets verder weg. Op de eerste foto is de windmeter moeilijk te zien maar hij zit aan de linker kant op de schoorsteen van de twee onder één kap woning :)

Afbeelding

Afbeelding

Gemaakt met Nikon D200 + Sigma 50-500mm waarbij de belichting te licht ingesteld stond, oeps :)
Door SpeedyGJ
Kan gebeuren toch ;)

Ziet er allemaal keurig uit!
Vandaag ben ik bezig geweest me de paal die ik nog een stuk bij heb verlengt, al met al zal die zo'n 2 meter hoger uitsteken dan de nu.
Beugels heb ik al, alleen nog even keilbouten halen, ben echter woendag weekje weg dus dat zal pas ergens volgende week worden.
Door hanszzz
:laugh:

is die van de dijk genomen hink hoeveel staat je daar boven uit nu?

ik heb hem nu 2 meter boven de nok uit had eerst 1 meter maar moet zeggen dat de windvaan een stuk stabieler is geworden.

anders kun je hem makkelijk metertje verhogen daar stevig zat ;)

greetz uut mid.frland :silly: