Inmiddels ook Energizer Lithium batterijen in mijn sensoren. Hier wel 40 km totaal voor gefietst naar Hengelo en ook nog aardig aan de prijs

.
Nergens verkrijgbaar, kom ik paar dagen later bij de Action zie ik ze daar ook hangen (2 stuks)
€3,99.
Balen, in iedergeval gaan ze lang mee

.
Stukje geciteerd van Weerwoord, waar ook uit blijkt dat Lithium het beste zijn.
Naast Alkalinebatterijen kennen we ook andere soorten batterijen. De goedkoopste coolpix batterij verliest bij afkoeling al gauw haar spanning en daardoor treden er snel storingen op. De Alkaline batterij gaat in dezelfde sensor tussen 9 - 12 maanden mee, daarna geeft de batterij zich op. Bij extreme hitte en kou verliest de batterij eerder zijn levensduur.
De Lithium batterij is het best. Hij gaat 3 jaar mee en geeft bij grote temperatuursverschillen geen lagere spanning. Bovendien wegen Lithium batterijen minder. <- Kan ik inderdaad bevestigen, ik merkte het direct! ->
Om buitensensoren te kunnen voeden is het gebruik van Lithium aanbevolen, zeker als de windmeter hoog geplaatst is. Je hoeft ze veel minder vaak te verwisselen. Ook het gebruik van Lithium batterijen in de console is zinvol.
Dus... Minder ongemak in het gebruik...