Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door wthus
In vervolg van vorig bericht: inmiddels staat er al een aantal weken een noodwoning op het erf van de boer en zijn men druk bezig met de verzekeringen. Boerderij wordt verbouwd, men hoopt daar een dezer weken mee te kunnen gaan beginnen. Heb al aangeboden om te helpen met schoonspuiten van ruim 4000 dakpannen terwijl de kap vernieuwd en geïsoleerd wordt.

Stroom en telefoon was al een tijdje terug weer op orde gebracht, maar het wachten was op een nieuwe modem en het trekken van de noodbekabeling. Vannavond zijn de laatste stekkertjes weer aangesloten en loopt het internet op mijn pc weer. Het station is vanaf 19:00 uur weer online! Zag wel dat de downstream vrij laag is (maar 200 kb/s), hoop niet dat ik daarmee in de problemen ga komen aangezien de upload dan ook langzaam zal zijn. Afwachten. :S
Door wslangerak
Wat een toestand, zeg! Ik las nu pas je berichtje van vorige maand. Gelukkig is het alleen materiële schade, maar toch.... een boel ellende.
In ieder geval welkom terug met je gegevens en hopelijk loopt alles voor iedereen verder goed af! Succes!
Door osjohn
Davis Vantage Pro Plus met twee dataloggers die mij op de hoogte houden van het weer.
Een zelfgemaakt weerstation computertje 20W max verbruik draait op twee 12V accu,tjes met voeding en omvormer 24/12V om bij plaatselijk onweer toch door te kunnen loggen.
Voor de liefhebber, het is het intel DG945GCLF moederbordje met de 2,5"Solid State Disk van Transcend TS32GSSD25S-S.
Hele leuke hobby.

Pagina in opbouw, http://www.osjohn.nl

Groeten John van Os
Bijlagen
P1000745b__Desktop_Resolutie_.jpg
P1000745b__Desktop_Resolutie_.jpg (54 KiB) 3095 keer bekeken
Door osjohn
Hallo Thierry

Een landelijke locatie, al 35 jaar lang, die mast heb ik laten bouwen voor de plaatsbeveiligging en daar paste ook de Vantage op.
20 meter hoog, en toch een vrij nauwkeurig weerbeeld omdat er geen hindernissen in de omgeving zijn.
Wel is de locatie schadelijk voor je gasverbruik.

Groeten John van Os
Door SpeedyGJ
Mooie lokatie en wat een mast zeg! 20 meter hoog klinkt wel lekker en dat zou ik hier ook moeten hebben want het is rampzalig hier! Anyway beweegt dat niet te veel? Want dit zou de metingen ook kunnen beinvloeden. Bij mij hangt momenteel een 3/4 meter lange paal boven het dak, hoger kan ik niet komen en heb volgens mij nog wel ruim 5 meter nodig om boven de tig tal bo men te komen die achter huis staan. Almet al staat de windmeter op 10/11 meter hoogte en zal dus op dikke 16 meter moeten gaan hangen, mja kost ook weer genoeg.

Oke effe uitleggen: ik heb een gat gemaakt door het dak, deze hangt aan 1 beugel die tegen het hout is geschroeft met een kabel om het schroorsteen waarmee de paal niet te veel beweegt. Anyway, nu moet de windmeter dus ruim 10 meter boven het dak worden gehanden, dus jah wat is nu de beste optie, want zo'n paal die jij daar hebt staan is geen optie voor mij. Ik zit meer te denken aan een paal die je kan in en uit schuiven, want als je b.v gaat verhuizen dan hang je met een 10m vast paal ;)