- 29 dec 2011, 01:47
WeestationSchinnen281211_12_12.PNG (32.28 KiB) 1997 keer bekeken
Om uit te sluiten dat mijn Davis Vatage Vue te lage temperaturen meet heb ik deze vergeleken met een Oregon Scientific buitentemperatuursensor. Deze heb ik eerst met een andere Oregon sensor vergeleken zodat ik er vrij zeker van kon zijn dat de sensor goed was omdat beiden de zelfde temperatuur aan gaven.
Onderstaand het resultaat van het vergelijk.
Beide sensoren geven een zelfde waarde, waarbij in het laag een kleine afwijking zit (de Oregon sensor is niet optimaal geplaatst, iets meer beschut).
Mijn conclusie is dat mijnDavis weerstation correcte waarden meet en dat de verschillen t.o.v. omringende stations geen meetfouten betreffen maar het gevolg zijn van de unieke locale situatie (microklimaat).
Maurice
Onderstaand het resultaat van het vergelijk.
Beide sensoren geven een zelfde waarde, waarbij in het laag een kleine afwijking zit (de Oregon sensor is niet optimaal geplaatst, iets meer beschut).
Mijn conclusie is dat mijnDavis weerstation correcte waarden meet en dat de verschillen t.o.v. omringende stations geen meetfouten betreffen maar het gevolg zijn van de unieke locale situatie (microklimaat).
Maurice