Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Ben vanweekend naar Multimate/Praxis geweest. Ben daar een beetje terplekke aan het bouwen geweest :P

Sommige mensen die langs liepen keken wel heel raar. Maargoed ik kwam tot conclussie dat de antenne minimaal in een 60mm pvc buis past. Heb jij 50mm gebruikt wisse?

Ik heb dus een 60 of 70 mm pvc tussenstuk met schroefdraad gekocht. Op de bovenkant kan je de deksel er zo op schroeven en is waterdicht. Op de onderkant past weer een deksel (60 naar 50mm) die in het tussenstuk gaat. Op de onderkant gaat er weer een verloop-ring van 50mm naar 35mm. Op die 35mm kan ik weer een buis erin steken.

Beetje moeilijk uit te leggen zo, zal wel een keer een foto maken.

@Wisse: Ja, heb alle serie's al gekeken. Wacht met smart op de nieuwe. Ik wil ooit een keer naar amerika met een stel andere nederlandse stormchasers.

Over StormVue. Ik heb JPG's gebruikt. Zou best kunnen dat java-script niet goed overweg kan met PNGs in diverse browers. Heb ik in ieder nog niet meegemaakt.

http://www.oxize.nl/StormVue.html

Zodra alles is aangesloten, wordt het geintregeert in me website.

Oh trouwens wisse, zou je een keer wat close ups van je constructie willen maken? Ik heb namelijk ook een plat dak boven me slaapkamer. Wil wel eens zien hoe jij daar voor elkaar gemaakt hebt. Stuur eventueel maar in een Private Message naar me toe.
Sommige mensen die langs liepen keken wel heel raar. Maargoed ik kwam tot conclussie dat de antenne minimaal in een 60mm pvc buis past. Heb jij 50mm gebruikt wisse?

Sorry, even niet opgelet. Ik heb 75mm met schroefdop gebruikt en een 40mm buis hieronder. Zodra ik kan maak ik wel wat foto's

Over StormVue. Ik heb JPG's gebruikt. Zou best kunnen dat java-script niet goed overweg kan met PNGs in diverse browers. Heb ik in ieder nog niet meegemaakt.

Tja, ik heb prima kwaliteit .BMP die ik overzet in .PNG zonder kwaliteitsverlies. Als ik dat doe bij .JPG heb ik kwaliteitsverlies.

Wat is hiervoor de oplossing?

Groeten,
Wisse
Heb je een Vector map gekocht of heb je zelf een map gemaakt voor Nexstorm?

Als je een Vector map gekocht hebt bij Astrogenic kan je met de map snapshot tool in nexstorm, bmp files maken speciaal voor de StormVue Applet.

Als je gewoon een custom made map hebt gemaakt en deze is bijvoorbeeld in PNG formaat, zou je deze met een programma zoals Adobe Elements, Adobe Photoshop zonder kwaliteits verlies over moeten kunnen zetten.

Waarom BMP geen kwaliteitsverlies geeft is misschien omdat BMP niet gecomprimeerd bestand is. GIF en JPG zijn dit wel. Zover ik weet is StormVue gebouwd om BMP maps te weergeven. Wordt volgens mij ook in de handleiding vermeld.

Ik snap alleen niet waarom je PNG/JPG wil gebruiken bij StormVue. BMP is het gebruikte formaat daarvoor.

Leg anders je vraag eens voor bij Relko op het Astrogenic Forum.

Ben benieuwd hoe de foto's van je eruit zullen zien :)
Ik heb inderdaad gekochte vector maps. Deze heb ik omgezet naar 2 stuks in bmp formaat waarna ik er .png van heb gemaakt. Stormvue geeft alleen maar .jpg of .png weer. Andere formaten doet ie niet, of doe ik iets fout?

De netwerkpc's op m'n werk (netwerkversie IE 6.0) kunnen alleen overweg met de .jpg in stormvue.

Niet dat het echt hinderlijk is, ik heb alle versies online, maar toch.

Wisse,

www.weerstation-grootegast.nl
IE 6.0 ondersteund zowel BMP/JPG/GIF en PNG. Dit laatste ligt eraan welke bitdiepte er gebruikt wordt. PNG 8/PNG 16 en meedere van zulk formaten.

Voor StormVue moet je gewoon BMP gebruiken. Deze zou door IE6.0 automatisch herkend moeten worden.

Pak gewoon de MAP SNAPSHOT tool in nexstorm en maak de bmp's op maat door jouw gewenste grootte. Je moet daarna niks gaan converten naar PNG/JPG. Gewoon BMP laten.

Waarom jouw werk-systemen de afbeeldingen niet goed weergeven weet ik niet. Bepaalde ActiveX compenenten niet geinstalleerd? Misschien dat die systemen een keer geupgrade kunnen worden naar IE7.0?

Heb toevallig net een systeem van mijn ouders remote overgenomen die ook IE6.0 draait. Daar kan ik gewoon bmp,jpg,png's en gifjes openen met IE6.0
Volgens de gebruiksaanwijzing van Nexstorm moet je .jpg of .gif gebruiken.

Ik heb hem werken met .bmp werkt niet, grote files worden ook afgeraden vanwege de laadtijd.

Naja,zo groot is het probleem ook weer niet :) maar ik wel dat al m'n bezoekers de stormvue pagina kunnen zien....

http://home.planet.nl/~veld4459/Stormvue/StormVue.html
= png versie

http://home.planet.nl/~veld4459/Stormvue/StormVue1.html
=jpg versie

http://home.planet.nl/~veld4459/Stormvue/StormVue3.html
=bmp versie (werkt bij mij niet...)

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door Oxize
Hmm wisse heb even gekeken. Er staan 2 soorten bestanden op me webspace voor StormVue. De extensie die ik nu gebruik in het java-applet is GIF. BMP klopt niet zoals je zei ja. Waarom die bmp bestanden dan bij mij ook in die directory staan weet ik niet. Heb ik zelf niet geupload.

De PNG en JPG versie doen bij mij beide wisse.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10