Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door hvd51
Slangetje bij tuinwinkel of aquarium winkel ?

Harm
Door WSParkstad
Doornenburg weerstation schrijft:
hallo Piet,
ik denk het niet, maar al die onderdelen zijn gewoon goed verkrijgbaar op eeeebay. mijn sensor is een standalone. ik heb nog wat bme280 nodes hier staan en joh het bereik is zo mooi, soms 500 meter maar ik heb ook 36 km gehaald met een node in de auto. dat is het voordeel van lora ( long range) en met klein goedkoop spul kan je starten. succes. groeten

Hallo,

Uit nieuwsgierigheid ook een gateway aangekocht, eerst getest met een Rpi of ik niet stoorde op mijn sensoren van Davis en na die test overgegaan op een Lorank 8 aangezien 8 channels, de Rpi is maar een channel.

Ben mij er helemaal in het verdiepen en moet eerlijk een vreemds iets, maar dat is altijd met iets nieuws toch ;-)
Heb zelf nog geen 1 node want ook dat is effe uitzoeken wat en hoe, krijg binnen kort wel een GPS tracker om te kijken hoe en wat en ja natuurlijk aan het kijken voor een node die met weer te maken heeft, gewoon leuk om te testen en het netwerk uit te breiden voor anderen in de buurt, tot nu toe niks gezien ;-)

Ben wel benieuwd welke node's je nog meer hebt, maar hoef je niet her op te schrijvan mag ook via PM of via mail.

Groetjes,

Marcel.
Door Doornenburg weerstation
Hi Marcel,
Hier al een TTN gateway draaien op een raspberry plus 880 sinds voorjaar 2017 : 8 kanalen Lorawan. iets goedkoper dan de Lorank 8. GPS tracker is ook mooi zelf te maken mbv een node van tinyE.
Succes, gerard
Door wvdkuil
Roelof schrijft:
Ik heb mijn sensor nu ook draaiend .
https://www.madavi.de/sensor/graph.php? ... 993-sds011
nu maar wachten op de aanmelding voor weergave op de kaart en de website aanpassen.Er zijn ook al weer nieuwe ideeen voor het meteen van ozon en stikstofdioxide.Ik ga me hier de komende tijd eens in verdiepen.

Roelof

Als je de sensor naar je website laat opladen, is weergave op de kaart niet nodig. De leuven-scripts lezen dan de gegevens van de door de sensor opgeladen metingen. Maar dat belast wel je webserver 24/7 met iedere 2 minuten een http acces en het opslaan in 1 tot 3 bestandjes.

Die kaart/luftdaten/madawi geeft je de mogelijkheid om iedere 5 minuten twee nieuwe metingen op te halen. En er zijn ook allerlei periode bestanden beschikbaar.

Wim
Door eugel
Vandaag de wifi module esp 8266 ontvangen

USB2serialdriver geinstalleerd CH341ser.inf
Software Arduino V1.8.5 NL versie geinstalleerd.
esp8266 blinkt op als ik hem aansluit op mijn com 3 poort.Dus dat werkt allemaal.

Echter het flashen naar de esp8266 via de opdrachtprompt gaat niet goed Krijg meldingen dat
% is not recognized as an internal or external command.

Heb het vermoeden dat er met het path iets niet goed gaat.

Wie kan me verder helpen.
Door wslembeke
eugel schrijft:
Vandaag de wifi module esp 8266 ontvangen

USB2serialdriver geinstalleerd CH341ser.inf
Software Arduino V1.8.5 NL versie geinstalleerd.
esp8266 blinkt op als ik hem aansluit op mijn com 3 poort.Dus dat werkt allemaal.

Echter het flashen naar de esp8266 via de opdrachtprompt gaat niet goed Krijg meldingen dat
% is not recognized as an internal or external command.

Heb het vermoeden dat er met het path iets niet goed gaat.

Wie kan me verder helpen.

Met het volgende zou het moeten lukken, er staat bij luftdaten.info een spatie teveel in de tekst die je moet plakken % USERPROFILE% enz....

%USERPROFILE%\\AppData\\Local\\Arduino15\\packages\\esp8266\\tools\\esptool\\0.4.12\\esptool.exe -vv -cd nodemcu -cb 57600 -ca 0x00000 -cp COM11 -cf (pad invullen) latest_nl.bin

mvg

Eddy
Door Gerrit
Hallo.

Bij de fijnstofsensor zit iets wat op een USB stick lijkt, waar is dat eigelijk voor.

Gerrit
Door hvd51
Gerrit,

Dat is een USB-UART converter.

Die wordt in dit project niet gebruikt.

Harm
Door mandersp
Ik kom er ook niet uit:

%USERPROFILE%AppDataLocalArduino15packagesesp8266toolsesptool.4.12esptool.exe -vv -cd nodemcu -cb 57600 -ca 0x00000 -cp COM3 -cf c:/latest_nl.bin

Com 3 is geactiveerd dus bovenstaande regel zou moeten kloppen volgens mij.

C:\\Users\\mande\\AppData\\Local\\Arduino15\\packages\\esp8266\\tools\\esptool\\0.4.12esptool.exe (hier staat de esptool.exe)

Dit is de foutmelding:
Code: Selecteer alles

C:\\Users\\mande\\AppData\\Local\\Arduino15\\packages\\esp8266\\tools\\esptool\\0.4.12 : The term 'C:\\Users\\mande\\AppData\\Local\\Arduino15\\packages\\esp8266\\tools\\esptool\\0.4.12' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or op
erable program. Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.
At line:1 char:1
+ C:\\Users\\mande\\AppData\\Local\\Arduino15\\packages\\esp8266\\tools\\esptool ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : ObjectNotFound: (C:\\Users\\mande\\...\\esptool\\0.4.12:String) [], CommandNotFoundException
    + FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 26