Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door paul_v
#5135
ik heb enkele maanden geleden dus uiteindelijk de
Nexus Tfa gekocht.
ik ben tot nu toe zéér tevreden met dit station.

Maar inderdaad, 1 probleem is die watermeter die maar per
0,7 mm. reageerd.

ik heb er dus wel oren naar om de opvangbak te vergroten en
de waarden te calibreren in het software-pakket.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

groetjes Paul
Door osjohn
#5137
Het is wat Andre schrijft, de Mac computer is voor veel weersoftware niet geschikt wat erg jammer is voor toch de top uit het computerland.
Daarom is denk ik de keuze ook zeer beperkt en zal je eerst de software en drivers moeten kiezen op de Mac en daarna het station dat dan zeer beperkt is.

John van Os
Door andrenl
#5140
Naja ik kan eventueel een pc server plaatsen, het is alleen jammer dat men toch de mac "vergeet".
en je merkt/lees dat veel particulieren nu ook overstappen naar de mac (goede keus :laugh: )

Maar ik merk dat het kiezen is tussen :
Snelle meeting (meetstanden).
pc aansluiting of niet

Meetstanden via de pc heb ik wel oren na dit ivm dat ik dat wil doorzetten op min website.
snelle meeting ja... ? een keer 200 euro (voor een basis set).
Maar dan houdt het wel even op :huh: .
Maar dan zou ik wel op het set een optie willen voor meerdere modules zo als uv meeting.
Dit dit mogelijk of kom je dan in echt de duurdere meetsets ?

Andre

Ps John van Oss, ik zie jou weerstation als (hier onder).
op mijn mac zowel met firefox als Safari, klein is leuk maar dit is wel wel erg klein :lol:
(hmm jammer kan geen plaatje bijvoegen uploaden, maar het is ERGG klein ?)
Door osjohn
#5143
Hallo Andre, wel gek dat het beeld zo klein is, ik zou niet weten wat de oorzaak kan zijn.
Bij mij en bij bekenden is het beeld gewoon beeldvullend.


???????

Zonde dat de Mac deels is blijven bestaan door Microsoft, dit hadden ze niet verdient en als de top van de besturingsystemen had het toch ook niet mogen gebeuren.
Zo zie je, geld maakt macht en zal steeds rijker worden zeker Microsoft die nu de geheimen kan gebruiken van de Mac.

John
Door Meteo Simpelveld
#5145
Goedemiddag John,

De Mac wordt veel gebruikt bij o.a. de grafische wereld, hier zou hij beter zijn dan de Windows besturing.

Groet Bert
Door osjohn
#5148
Klopt Bert, mijn broer werkt ook met een Mac en wil niets van Windows horen, dan weet je wel hoe het gaat op een feestje !!!!

John van Os
Door Meteo Simpelveld
#5149
Goedenavond John,

Als het dan teveel wordt een sigaretje gaan roken of oordopjes indoen.

Groet Bert
Door andrenl
#5152
Zouden ze beter zijn dan Windows :ohmy:

ZEKER zijn ze beter, maar ook voor dagelijks gebruik alles is veel gebruikers vriendelijk en geen blauwe schermen meer :P .
Sinds dat ik (wij) mac gebruiken is het gewoon geweldig ik zou geen windows meer willen.

En dat voor iemand die dagelijks met Windows gerichte servers bezig is :huh:
en geloof me de meldingen die om je oren krijgt, omdat je 2 programma's multitasking wil laten werken.
PFFF nee voor mij geen Windows meer.


Andre.
Door Eckie76
#5164
Met speciale drivers kom je ook al een heel eind:
http://www.prolific.com.tw/eng/Download-2.asp?ID=17

Er bestaan ook erg goede (visueel minder eenvoudig en onaantrekkelijk) open-source programma's die op Linux-Unix gebaseerd zijn.

Hier kan je iets downloaden om Weatherdisplay op je Mac te laten draaien.
Weather Display For Intel MAC OSX10.4+ v10.37g
http://www.weather-display.com/download ... yimage.dmg