Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door dibasta
Hoi weerliefhebbers,

Ik vroeg mij af, de draadloze sensor(Cresta PMT-980) moet ik die eigelijk wel in een weerhut hangen??
omdat er in feite al een behuizing omzit, dus je zou zeggen, dan houd het veel tegen om de juiste temperatuur te meten, toch? of is dit alleen nodig (weerhut) voor bescherming van vocht e.d.

gr,
Peter.
Door kees ws middelburg
De standaard mee geleverde afscherming is niet voldoende voor een goede meeting.
Zeker in de zomer in de zon wordt deze veel te warm.
Een weerhut of schotelhut is zeker aan te bevelen.

Grt Kees ws mdl
Door dibasta
Hallo Kees,

Maar zou deze ook waterdicht zijn? kijk, dan kan deze dus buiten de weerhut hangen, en er is een perfecte plek hier om hem in de schaduw te hangen, waar ook nog vrije wind doorvoer is.

Gr,
Peter.
Door AenG
Peter,

Ik zou de sensor niet in de schaduw plaatsen. In de schaduw meet je namelijk andere temperaturen. Die sensor van jou past ook in een Davis weerhut die er voor moet zorgen dat er geen direct zonlicht op de sensor terecht komt. De lamellen zorgen verder voor natuurlijke luchtstroming door de Davis weerhut voor een goede luchttemperatuurmeting.
Zorg wel voor een vrije opstelling zodat de wind door de weerhut blaast.

gr Geert
Door dibasta
Dag Geert,

Dus zeg maar, de complete sensor wel in de weerhut plaatsen?
Ik zag dus bij deze sensor dat er maar 3 sleuven open zijn aan de onderkant, de voorkant zijn ook 3 sleuven, maar zijn dicht, dus ik veronderstelde dat het dan beter was om de sensor buiten de weerhut te plaatsen, maar dat is dus niet zo,begrijp ik.

Maar past mijn sensor met behuizing en al in de weerhut, die te koop staan van ik meende 75 euro?

Gr,
Peter.
Door dibasta
dibasta schrijft:
Dag Geert,

Ik zag dus bij deze sensor dat er maar 3 sleuven open zijn aan de onderkant, de voorkant zijn ook 3 sleuven, maar zijn dicht, dus ik veronderstelde dat het dan beter was om de sensor buiten de weerhut te plaatsen, maar dat is dus niet zo,begrijp ik.

Maar past mijn sensor met behuizing en al in de weerhut, die te koop staan van ik meende 75 euro?

Gr,
Peter.
Bijlagen
weerhut-5d36af48bbf4ad9b790e649ca4dc226b.jpg
weerhut-5d36af48bbf4ad9b790e649ca4dc226b.jpg (3.5 KiB) 3543 keer bekeken
Door AenG
dibasta schrijft:
Dag Geert,

Gr,
Peter.

Bovenstaande weerhut bedoel ik inderdaad.

Die sensor van jou zou moeten passen. De Davis weerhut staat namelijk ook als accessoires te koop bij de PMT-980.
Die sensor moet inderdaad in zijn geheel in de weerhut geplaatst worden. Dus niet "open slopen".
http://www.weerstationkopen.nl/pmt-980- ... ts_id/1492

Hier zie je een betere afbeelding.
http://www.hamonline.nl/weerhut.htm
Door dibasta
Blij dat je zegt : niet open slopen!!! want.. oh.oh.oh... dat zat al in mijn hoofd hahaha..

Geert en Kees bedankt voor jullie info!

zo is de situatie nu:
kan dit zo??
Bijlagen
Weerhut3-726b598b7cdc28f9ecb374f306194ef5.jpg
Weerhut3-726b598b7cdc28f9ecb374f306194ef5.jpg (89.18 KiB) 3543 keer bekeken
Door AenG
dibasta schrijft:
Blij dat je zegt : niet open slopen!!! want.. oh.oh.oh... dat zat al in mijn hoofd hahaha..

Geert en Kees bedankt voor jullie info!

zo is de situatie nu:
kan dit zo??

Dit kan natuurlijk ook. De lamellen staan trouwens wel aardig dicht.
Heb je de gemeten waarden weleens vergeleken met buurtstations?
Door kees ws middelburg
Zo te zien heeft je sensor genoeg beluchting zo,volgens mijn moet dit ook kunnen .

grt kees ws mdl