Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door transalp
Goedemiddag allemaal,

Ik ben in onderhandeling om een tweedehands weerstation over te nemen. Het gaat om een Vaisala wxt 520. Zouden jullie deze ook aanschaven als je de kans krijgt.

Weten jullie ook of het mogelijk is om in weather display, gebruik te maken van een andere thermometer, die je op 1,5 meter plaatst.

Alvast bedankt
Marco
Door Mike
Hoi Marco,

Ik neem aan dat je bedoelt "aan te schaffen weerstation"?. dat schaven is iets heel anders hoor, iets met houtbewerking :laugh:

Maar ik snap je vraag, daar gaat het om.

Ik heb onlangs ook een compleet Professioneel weerstation met instrumenten van Vector, Vaisala en Grant op de kop weten te tikken, mooi spul, in mijn geval zeg maar een "veroudert model", maar wel 100% compleet, ziet er als nieuw uit en slaat netjes alles op in zijn datalogger, bijna zonde om buiten neer te zetten, hij siert momenteel ook de "weerkamer" ;)

Ik zie dat het in jou geval een vrij nieuw/modern weerstation is, niet mijn smaak maargoed, je moet je dan afvragen wat wil/ga je ermee doen?.

Enja, wat moet je ervoor neerleggen/heb je ervoor over?.

Ik zou het bij dit modern uitziende station iig niet doen, maar dat is mijn mening.

Groeten, Mike.
Door wslangerak
transalp schrijft:
Weten jullie ook of het mogelijk is om in weather display, gebruik te maken van een andere thermometer, die je op 1,5 meter plaatst.

Een tweede sensor die als optie bij je weerstation aan te schaffen is kan heel goed in WD.
Een tweede temperatuursensor van een ander merk is niet mogelijk. Je hebt immers ook geen console die die temperatuur uitleest.
Door transalp
Deze gaat het toch niet worden. De vraag prijs is niet geheel realistisch ten opzichte van de nieuw waarde. Nieuw in doos, nog nooit gebruikt en dan een vraagprijs van €450,00 terwijl een nieuwe tussen de 2000 en 2500 euro ligt.

Ik heb bij dit weerstation geen goed gevoel, terwijl wat ik op internet gevonden heb behoort dit weerstation tot de top.
Door Mike
Ik mag aannemen dat je dit niet doet zonder dat je hem ook werkend hebt gezien he?

Gaat toch niet via Marktplaats neem ik aan?
Door transalp
Dit is inderdaad via marktplaats en daarom heb ik ook besloten om het niet te doen.

Er staat ook een ander weerstation op marktplaats, een Davis vp2 van 2,5 jaar oud. Ik denk dat ik voor deze ga. Het is een standaard vp2, met zonne- en uv sensor en een bladnat sensor + nog een aantal thermoprobe's. De Davis wil ik wel draaiend zien.
Door WSWijk
transalp schrijft:
Deze gaat het toch niet worden. De vraag prijs is niet geheel realistisch ten opzichte van de nieuw waarde. Nieuw in doos, nog nooit gebruikt en dan een vraagprijs van €450,00 terwijl een nieuwe tussen de 2000 en 2500 euro ligt.

Ik heb bij dit weerstation geen goed gevoel, terwijl wat ik op internet gevonden heb behoort dit weerstation tot de top.

Hmmm... dat lijkt me inderdaad geen zuivere koffie... Een beetje te goedkoop. Zal waarschijnlijk een "van de vrachtauto gevallen" modelletje zijn...
Door Mike
Misschien kan/wil je de link hier even plaatsen.

Ik zit ook op een fotoforum en als er dan zo een (vage) advertentie staat en men vertrouwd het niet dan gaan er gewoon meerdere forumleden via e-mail aan die verkoper wat info vragen, zo kom je er heel snel achter dat het bv een oplichter is.

Er zijn al diverse voorbeelden geweest van apparatuur wat alleen maar verstuurd kon worden en als je vroeg of je het mocht bekijken dan ging de afspraak steeds niet door, let ook op spel fouten, vaak komen deze lui uit het Oostblok.

Maar iid goed dat je het om deze reden niet doet.

En een VP2 is een goede keuze ;)
Door AenG
wslangerak schrijft:
transalp schrijft:

Een tweede sensor die als optie bij je weerstation aan te schaffen is kan heel goed in WD.
Een tweede temperatuursensor van een ander merk is niet mogelijk. Je hebt immers ook geen console die die temperatuur uitleest.

Kees,

Het is dus mogelijk (in WD) om een weerstation op de usb poort aan te sluiten en een extra sensor via bv. de com-poort?

Kan WD dan ook met twee weerstations tegelijk overweg?

gr Geert