Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door cassiekai
Ik heb mij vanmiddag voorgesteld in een andere categorie op dit forum.

Ik heb nog niets en wil eerdaags wat gaan aanschaffen. Ik ben iemand die zich helemaal verdiept in iets wat ik interessant vind, dus ben ook al wat bezig geweest. Ik heb best veel op een Duits forum gelezen en hier natuurlijk ook. Verder ben ik bij een bedrijf hier in de buurt geweest, heb daar veel informatie gekregen en het e.e.a. gezien. Ik heb nu al besloten, om straks mijn weerstation daar te kopen, ontzettend aardige man. Het is mij duidelijk geworden dat je, indien je het goed wilt doen eigenlijk maar 1 merk hebt, die er echt boven uit springt, Davis natuurlijk. Het liefst zou ik de VP2 kopen maar dan ga ik toch fiks over mijn eigenlijke budget heen, wel een mooi groot basis station. De Vue is ook een optie maar dan kom ik waarschijnlijk in de knoei met het plaatsen van het buiten deel.

De tuin bij ons is geheel omsloten door een ruim 2 meter hoge heg en schuur. Langs het huis loop een +/- 2 meter breed pad naar voren. Achter ons huis grenst de tuin van de achter buren, zitten dus niet vrij. Er is denk ik maar 1 plek waar de windmeter goed zijn werk zou kunnen doen, dit is boven het dak uit. Ik zou op de zijkant van het huis een paal kunnen bevestigen. Bij de Vue is het probleem denk ik dan, dat alles boven het dak uit steekt. Dit is leuk voor de wind maar de rest zal niet kloppen denk ik?

Ik zou eigenlijk geen goed alternatief voor de Vue weten in die prijsklasse. Ik vind het mooie van de console van Davis, dat je zoveel kunt terug kijken in detail. Je hoeft niet direct iets met je computer te gaan doen om een historie te bekijken.
Volgens de man waar ik ben geweest, bied alleen Davis zoveel mogelijkheden op zijn console's.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken en verheug mij op reacties.

Groetjes,

Hans
Door nitrx
Een Davis is zeer goed maar wanneer je niet onder optimale omstandigheden kunt meten vind ik zo'n station onzin, dat is net als een een auto aanschaffen die 250 km/u kan rijden terwijl het toch niet mag, bovendien is het een duur weerstation waar je met datalogger snel tegen de 600 eu aanzit,

succes B)
Door dibasta
De Cresta PMT-980 bevalt me prima!!! met ook alles erop en eraan.
En qua prijs klasse vindt ik deze wel meevallen.

Gr,
Peter.
Door Mike
Ik denk dat de belangrijkste vraag dan is : Wat is je budget? ;)

Maar idd een VP2 hoeft niet persee hoor, er zijn meerdere stations die ook ruimschoots voldoen, maar dat hangt allemaal van je budget af.
Door Mike
nitrx schrijft:
dat is net als een een auto aanschaffen die 250 km/u kan rijden terwijl het toch niet mag

Hmm, je mag in Nederland 130 max, de meeste auto's halen de 150 toch wel, dan blijft er weinig over dan alleen de 45 km karretjes, kan ik hieruit opmaken dat jij zo'n trotse bezitter bent :laugh: ;)
Door cassiekai
Als ik de windmeter op het dak zet, dan kan de rest in de tuin. We hebben genoeg schaduwplekken.

Ik ben wel iemand die het liefst gelijk iets goed doet. Ik probeer voor een bepaald budget het beste eruit te halen. Ik zit te denken aan +/- 350 euro. Zoals ik al schreef zou ik het liefste een Davis VP2 aanschaffen, dat zit er dus niet in. Het mooiste zou zijn als ik een 2e hands zou tegen komen, weinig kans hierop denk ik. Een Vue zou wel kunnen maar dan zit ik met plaatsing.

Is het echt zo dat alleen de Davis zo'n uitgebreide historie heeft op de console?
Door SpeedyGJ
Bij de davis kun je tig tal jaren terug kijken wat op die jaartal de min/max waardes waren, ook kun je tig maanden achteruit kijken en per dag.

Waarom niet de Vue aanschaffen? Oke je zit echter wel met een datalogger a 150 euri maar dan heb je het wel goed, plaats dit station op dak en je wilt niet anders meer.
Ik heb zelf de Vantage Pro 2 op dak staan, metingen zijn erg nauwkeurig :)

Davis 2de hands gaat inderdaad erg moeilijk, als ze te koop staan is het meestal door beëindigen van zijn/haar hobby, dus ja die is erg lastig te vinden.
Door nitrx
cassiekai schrijft:
Als ik de windmeter op het dak zet, dan kan de rest in de tuin. We hebben genoeg schaduwplekken.

Ik ben wel iemand die het liefst gelijk iets goed doet.

Koop een leuk huisje ver buiten de stad met geen bomen in de omgeving met grasveld en je krijgt aardige resultaten :laugh:
Door nitrx
Mike schrijft:
nitrx schrijft:
dat is net als een een auto aanschaffen die 250 km/u kan rijden terwijl het toch niet mag

Hmm, je mag in Nederland 130 max, de meeste auto's halen de 150 toch wel, dan blijft er weinig over dan alleen de 45 km karretjes, kan ik hieruit opmaken dat jij zo'n trotse bezitter bent :laugh: ;)

130 ja amper maar je begrijpt hopenlijk de intentie (ik heb een auto die ook wel de 150 haalt) de metingen zullen niet alleen goed zijn door een goed weerstation.