Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door weermaarssen
Hallo Beste Amateurs,

Na lange tijd weer op het forum

Vorig jaar heb ik mijn weerstation verkocht aangezien ik naar een woning zou verhuizen waar plaatsing niet mogelijk was. Ik had een Davis Vantage vp2 met weather display software.

Aangezien mijn hobby "het Weer" mij blijft achtervolgen, heb ik het idee opgevat om weer opnieuw te beginnen met een weerstation. Echter de financiele middelen zijn echter aanzienlijk minder geworden dus zal ook met de keuze van het weerstation hier rekening mee moeten houden.

Mijn gedachten gaan uit naar een WS5000. Wie weet hier meer over?
Ook zoek ik een PC geruisloos en weinig vebruik welke alleen dient voor het weer.
En welke software kan ik het beste gebruiken om een en ander mooi op een site te plaatsen en door te geven naar HWA? Misschien met voorbeelden

Een heel verhaal, Ik kan hier bij HWA het beste terecht voor mijn vragen aangezien hier de meest ervaren gebruikers/ amateurs te vinden zijn.
Hartelijk dank vast dat u wilt meedenken met de aanschaf van het weerstation.
Groet, Louis
Door walberg
Sinds enkele weken heb ik de ws5000, tja het is geen Davis, wat mij opvalt is met name dat de temperatuur wat hoger ligt. Zelf moet ik nog eerst eens een site gaan maken maar daarna ga ik het setje aanpassen. Dus de temperatuursunit op een andere (schaduw) locatie neerzetten in een wat betere behuizing.
Ik had zelf een Zotac gekocht maar daarvan ging ineens de OCZ solid state disk stuk dus die ligt gewoon in de kast. Let op, deze mini gebruikt nog altijd ca 23 watt! Ik heb nu een netboekje in gebruik, 8 watt gebruik, een Acer.
Door poldeleeuw
Ik heb de ws5000 niet maar wel de ws 4000. De mijne is hetzelfde maar dan zonder uv sensor. Best een goed toestel in zijn prijsklasse!

Als weer pc gebruik ik een thin client Wyse 902064-04. Daar heb ik een hdd in gepropt met windows xp er op. Weather display draait er zeer vlotjes op. De lagnste draiaitijd aan 1 stuk was 4 maand. Een paar dagen geleden was er een stroompanne en dus heb ik hem terug moeten opzetten. Deze pc heeft amper geluid (enkel de hdd) en is zeer zuinig door zijn 12 volt voeding.

Ik heb deze gekocht bij http://nowthatsit.nl en hij is nog steeds te koop voor 49,95 euro. Gewoon even Wyse 902064-04 intypen bij het zoekveld op die site. De pc is tweedehands (aankoop van bedrijven) maar er zit wel 2 jaar garantie op.

Zeker een aanrader!
Door poldeleeuw
En bovendien zeer leuk dat je de hobby terug opneemt! :-). Ik dacht ook even aan stoppen maar als het in je zit dan laat het weer je niet meer los!

Bovendien gebruik ik Weather display als software. Is niet zo moeilijk in gebruik, gewoon even gewend worden. Mijn homepage op http://weerstation-brugge.be wordt aangelevert door Weather Display door middel van tags. Bvb %time% en %date% in html code leveren je na verwerking door wd de actuele tijd en datum weer. Bij verdere vragen moet je maar pm sturen.
Door wvdkuil
De WS5000 is compatible met de WS1080.
Dus je kunt een eigen energiezuinige PC kopen met WeatherDsiplay
of
Meteohub. http://wiki.meteohub.de/Main_Page
wellicht ben je al op de hoogte van dat apparaat maar dat werkt goed. Er is ook binnen dit forum een apart subforum voor Meteohub.

Om een website te bouwen zijn er diverse mogelijkheden maar ik wel toch graag mijn template een beetje pushen. Al enkele HWA leden gebruiken die ook.

De template is nu beschikbaar voor zowel Meteohub als WeatherDisplay.

Het is een verdere ontwikkeling van de Saratoga/carterlake sets uit de VS.
Bekijk de implementatie van de productie versie voor Meteohub:
www.weerstation-Wilsele.be of www.weerstation-Herent.be
Voor de test versie voor weather Display:
www.weerstation-Leuven.be

Veel succes,
Wim van der Kuil
Door weermaarssen
Hallo allemaal,

De Alecto ws 5000 ECO is besteld nu nog een energiearme pc en dan kunnen we aan de slag.
Mensen die me verder kunnen helpen daar hoor ik graag meer van.
Het begin is er.
Groet, Louis
Door weermaarssen
Joeri

Ik laat mijn zoon hier even naar kijken , die heeft meer verstand van computers.
Maar ik was het niet vergeten hoor, Fijn dat je meedenkt.
Bedankt.
gr, Louis