Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door reitsma1960
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen gebruik ik WXSim om de eigen weersverwachting weer te kunnen geven. Op dit moment vernieuw ik 4x per dag de verwachting.
Ik geef de verwachtig voor 5 dagen in tekst en daaronder is in een grafiek en uitgebreider ook de verwachting per uur voor 5 dagen vooruit te zien.

Ben benieuwd of het uit gaat komen.

Een mooi programma waar ik verder nog studie van moet maken. Je kunt de weersverwachting helemaal automatisch kunnen maken of het zelf doen via het programma.
Tot nu toe zeer tevreden.
Zie: http://www.weerstation-marsdijk.nl/assen.php

Oebel
Door WeerstationGraveNL
Dat ziet er goed uit.
Had het al eens elders gezien, maar niet in de Nederlandse taal.
Moet je die WXSim applicatie aanschaffen of is er ook een gratis versie beschikbaar?
(want het Carterlake-script werkt toch met de uitvoer van WXSim als ik het goed heb!?)
Door reitsma1960
WeerstationGraveNL schrijft:
Dat ziet er goed uit.
Had het al eens elders gezien, maar niet in de Nederlandse taal.
Moet je die WXSim applicatie aanschaffen of is er ook een gratis versie beschikbaar?
(want het Carterlake-script werkt toch met de uitvoer van WXSim als ik het goed heb!?)

Klopt, je moet WXSim aanschaffen en ik moet zeggen, is ook best wel prijzig. Er is geen gratis versie. WXSim wordt ook door de maker, Tom Ehrensperger aangepast op je eigen weerstation en locatie. Het Carterlake script werkt inderdaad alleen met een data bestand van WXSim.

Oebel
Door reitsma1960
forsurh schrijft:
Ziet er goed uit Oebel, nu maar afwachten dat het uitkomt :-)

Groeten,
Wisse

Bedankt Wisse.
We gaan het nu bijhouden of het klopt en kijken wat ik er verder nog uit kan halen.

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
WSWijk schrijft:
Ik heb ook even gekeken, moet inderdaad wxsim aanschaffen.
Slechts 130 dollar voor de basis versie. Helaas...

Ja, helaas wel duur en wanneer je er meer mee wilt moet je de professionele versie hebben. Ik heb de prof. versie overigens aangeschaft.

Groet,
Oebel