Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
Let er wel op dat, als je cumulus wilt gaan draaien dat deze (nog) geen solar en uv ondersteund, ik hoop dat deze wel in v2 in komt, daarnaast mis ik de dagelijkse min/max rapport, enige waarom ik cumulus heb draaien is voor de realtime en banners.

Weather Display heb ik alleen voor realtime (weather display live), deze staat continu aan bij mij omdat cumulus live op den duur blijft hangen.

WeatherLink is momenteel de onmisbare programma bij mij gezien deze de grafieken en data naar overige website's worden verstuurd. Zonder dit programma zou 90% van de versturende gegevwns eruit liggen.

Kortom, als ik zou moeten kiezen zou ik het toch eerst maar even bij weatherlink housen.
WeatherDisplay is een zoektocht, vooral voor beginners zou dit een ramp zijn.
Cumulus draait goed maar mis nog altijd aantal dingen.
Door Bernez
Ik heb de communicatiepoort van Weatherlink teruggezet naar serieel en nu is er wel contact tussen de VP2 console en Cumulus ! :)
Maar, ik kan alleen de gegevens van vandag zien. :(
Worden dan de data,s vanaf 14-02-2010 niet gedownload van de console ???
Of begint Cumulus, de eerste keer dat die draait/opstart, met de actuele gegevens van dat moment en van daar verder ???
Misschien zie ik iets over het hoofd. :blush:
Door SpeedyGJ
Culumus haalt inderdaad (Helaas) geen gegevens uit de datalogger, iig niet van afgelopen dagen. Het begint inderdaad pas bij het draaien van cumulus.

Cumulus V2 ziet er wel beter uit alleen nog volop in de maak, dus helaas zit hier nog geen internet optie in :(
Ben benieuwd of ze de UV/Solar mee nemen en dagelijkse rapporten bij houden. Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest dus ik zal eens kijken hoe ver dit nu is gevorderd.

Toch blijf ik de voorkeur van WL behouden omdat je in cumulus alleen de gegevens van gister kunt bekijken en de records, dus niet van dag tot dag, al is WL ook niet al te uitgebreid qua NOAA.
Door osjohn
Cumulus is ook gratis, fantasties dat er nog mensen zijn die voor hun
hobby zo,n leuk uitziende software schrijven.

John