Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
reitsma1960 schrijft:
wanneer je het gemist hebt, volg dan deze link naar een screenshot. Zo ziet de kaart er ingezoomd uit. Ook op de website. Alleen is het screenshot van Nexstorm zelf. Hier kun je alle instellingen doen.

http://www.weerstation-marsdijk.nl/nexstorm.bmp

Oebel

Is het ook mogelijk om nog verder in te zoomen. Op provincie niveau?
Door AenG
Dat bedoel ik inderdaad. Op deze manier is mooi te zien of het onweer dichterbij komt.
Een mooi systeem. Is dit het beste (LD-250) wat er op dit gebied te koop is?
Door reitsma1960
AenG schrijft:
Dat bedoel ik inderdaad. Op deze manier is mooi te zien of het onweer dichterbij komt.
Een mooi systeem. Is dit het beste (LD-250) wat er op dit gebied te koop is?

Geert,

Dat weet ik niet. Ik denk het haast wel, want veel anders is er volgens mij niet. Ik heb nergens zo`n systeem gezien. Het uitregelen (ijken) vraagt overigens wel geduld.
Dit systeem wordt ook gebruikt (als je Boltek mag geloven) door de Amerikaanse luchtmacht en marine.
Ik gebruik overigens de PCI versie.
Werking is precies hetzelfde.
Ik ben er zeer content mee.

Groet,
Oebel
Door osjohn
Volgens mij is de StormTracker-PCi anders als de LD-250, de StormTracker-PCi zou
meer kunnen weergeven.

Zoals ik het begrepen heb kan de StormTracker-PCi zowel de bliksemlading v.a. de
aarde als naar de aarde toe weergeven, de LT-250 kan maar een van van die
bliksemlading weergeven.

Ik kan het mis hebben, maar informeer maar eens goed !!

John
Door Ws Brielle
Zijn de Boltek systemen nog in Nederland te koop, of moet je je tot overzeese aankopen wenden?
Door AenG
Ws Brielle schrijft:
Zijn de Boltek systemen nog in Nederland te koop, of moet je je tot overzeese aankopen wenden?

Oebel,

Zet de leverancier hier even op het forum, dan weet gelijk iedereen het!
Door reitsma1960
Ws Brielle schrijft:

Volgens mij zijn ze niet in Nederland te koop. Zie de link van Peter Groeneveld in de UK, daar heb ik hem gekocht.

Oebel
Door weerzoetermeer
osjohn schrijft:
Volgens mij is de StormTracker-PCi anders als de LD-250, de StormTracker-PCi zou
meer kunnen weergeven.

Zoals ik het begrepen heb kan de StormTracker-PCi zowel de bliksemlading v.a. de
aarde als naar de aarde toe weergeven, de LT-250 kan maar een van van die
bliksemlading weergeven.

Ik kan het mis hebben, maar informeer maar eens goed !!

John

Precies, let goed op welke versie je wilt gaan aanschaffen. Van de LD-250 (usb aansluiting) heb ik wel eens wat problemen gehoord ivm een onstabiele usb aansluiting. De PCI versie werkt eigenlijk altijd. Een goede locatie voor de antenne is ook erg belangrijk, hoog, weg van metaal en electrische bronnen. Voor de rest lijkt het mij weinig zinvol om erg sterk in te zoomen op de kaart aangezien het systeem verre van nauwkeurig is. Het geeft een goede indicatie in welke richting het onweer zit maar de afstand is vaak erg lastig te bepalen. Hoe sterker de bliksem intensiteit van een onweersbui, hoe beter het systeem werkt. Het vraagt weinig rekenkracht van een pc, tot dat er bui aankomt met veel bliksem intensiteit....dan krijgt de pc het wel wat zwaarder. Succes met de keuze.

Overigens heb ik de mijne gekocht bij Provantage. Bij de douane moest ik alleen btw betalen en geen invoerrechten. Binnen 4 dagen in huis.

Gr.
Thierry