Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteonoord
Ik gebruik VVP tot volle tevredenheid. Nu brengt Softwx ook het programma Startwatch uit.

Wie heeft ervaring hiermee ? Wie gebruikt het programma ?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groet,

Bert
Door weerstationhoogeloon
Hallo Bert,

Startwatch is een aanvulling op VirtualVP. Ik gebruik het al enige tijd, zeker omdat m'n weer-pc'tje op zolder staat en ik alles automatisch heb draaien.

Ik heb in het verleden nog al eens gehad dat mijn pc'tje vastliep, hier kwam ik achter als ik een smsje kreeg van de HWA SMS storingsmelding service. Zat ik dan op het werk of was ik niet thuis, kon ik niet ingrijpen. Startwatch doet dit automatisch.

Als je Startwatch goed hebt ingesteld, dan hoef je eigenlijk niet meer om te kijken naar je weerpc. Mocht ie een keer plat gaan of een software-pakket loopt vast, dan zou Startwatch alles netjes moeten afsluiten, eventueel re-booten en weer opnieuw opstarten.

Ik ben al een hele tijd bezig om de diverse instellingen zodanig te krijgen dat ie het bovenstaande gaat doen. Dit vergt veel tijd, want je moet als er een keer iets hapert, weer een instelling veranderen. Bij mij worden de intervallen dat er iets vastloopt - en de pc echt vast zit - steeds groter. Je moet dit allemaal proefondervindelijk vast stellen.

Zoals ik al zei Bert, ik ben er zeer positief over.

gr. Remie
Door weerzoetermeer
Hoi Bert,

Ik gebruik het programma al een tijdje en ben er tevreden over. Met name Weatherlink wil bij mij af en toe wel eens vastlopen maar door Startwatch heb ik hier geen problemen meer mee. Als een programma, welke met Startwatch wordt opgestart niet meer reageert, wordt het door Startwatch afgesloten en opnieuw gestart. Er zijn verschillende bewakings parameters in te stellen. Je kan het programma 30 dagen uitproberen en je krijgt korting als je al gebruiker bent van VVP.

Gr.
Thierry
Door osjohn
Meteonoord schrijft:
Ik gebruik VVP tot volle tevredenheid. Nu brengt Softwx ook het programma Startwatch uit.

Groet,

Bert

Hallo Bert

Ik heb Startwatch ook gekocht en uitgeprobeert op mijn computer, zeer moeiliijk in te stellen omdat elke computer door zijn instellingen en software anders reageert.

Dan wil ik ook weten wat er bv vast loopt, dat weet je na het opstarten niet meer, dus de reden achterhaal je nooit.

Bv. ik heb een SSD schijf met XP erop, elke week, twee weken liep hij vast.
Na weken zoeken vond ik het resultaat, de SSD schijf was verkeert gepartionneert en de firmware van dat ding was nog niet optimaal.
Draai nu weer met een normale schijf.
" Ik wil hier ook een waarschuwing vanuit gaan naar de mensen die een SSD willen kopen, bezint eer ge begint, op windows7 en vista gaat het wel, op XP is het zeer moeilijk ".

Zo zie je Bert, had ik Startwatch op die computer staan, was het probleem niet opgelost.

Groeten John
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:

Groet,

Bert

Vraag is beantwoord.

Topic kan worden gesloten

Bert
Door weerzoetermeer
Topic gesloten.

Gr.
Thierry