Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door jango
forsurh schrijft:
Kees,

Je kan rustig op die van mij rekenen. :laugh: Eerstgenoemde heeft het totaal verkeerd afgeregeld staan.

Maar als je met dit systeem ook 24/7 altijd in de weer bent....

Vergelijk het maar es met buienradar, B) of de radars van onze eigen Meteo consult.

Momenteel alleen (echte) activiteit boven Duitsland.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl

En waaruit blijkt dan dat die van jou wel betrouwbaar is.

Ik heb zelf ook een Boltec die dan nog wel in de testfase mag zijn maar die registreert hele andere gegevens.

Zo bijvoorbeeld vandaag dinsdagochtend 23 augustus tussen 9.00 en 10.30 uur ligt er een groot onweersgebied boven midden, oost Brabant en noord limburg terwijl Grootegast alleen registreert boven west Brabant.

Dit is echter niet alleen met de Boltec geregistreerd maar ook optisch waargenomen.

Ik volg tijdens onweer wel 8 verschillende onweerditectie`s om te vergelijken en allemaal zijn ze anders.
En wie heeft er dan de betrouwbaarste gegevens?
Ik denk zelf geen 1.
Het lijkt mij dat het alleen mogelijk is om binnen een straal van ongeveer 50 km. een redelijk betrouwbare radar te kunnen weergeven.

Voor vergelijking kan je dus bij deze ook mijn radar meenemen.
http://www.veghelsweer.nl/onweer_detectie.html

Al dan niet betrouwbaar.

Groet Jan
Door tinuz97
Wat geeft hij nu aan?
Nogal donker hier,lamp aanmaken :blink:
Aangezien ik niet ver van veghel zit zal het bij jou nu ook wel lekker bewolkt en donker zijn.

Boltec staat op sinterklaas lijstje ;)

Edit:
O ik zie het al op je site :blush:
Door forsurh
jango schrijft:
forsurh schrijft:
Kees,

Je kan rustig op die van mij rekenen. :laugh: Eerstgenoemde heeft het totaal verkeerd afgeregeld staan.

Maar als je met dit systeem ook 24/7 altijd in de weer bent....

Vergelijk het maar es met buienradar, B) of de radars van onze eigen Meteo consult.

Momenteel alleen (echte) activiteit boven Duitsland.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl

En waaruit blijkt dan dat die van jou wel betrouwbaar is.

Ik heb zelf ook een Boltec die dan nog wel in de testfase mag zijn maar die registreert hele andere gegevens.

Zo bijvoorbeeld vandaag dinsdagochtend 23 augustus tussen 9.00 en 10.30 uur ligt er een groot onweersgebied boven midden, oost Brabant en noord limburg terwijl Grootegast alleen registreert boven west Brabant.

Dit is echter niet alleen met de Boltec geregistreerd maar ook optisch waargenomen.

Ik volg tijdens onweer wel 8 verschillende onweerditectie`s om te vergelijken en allemaal zijn ze anders.
En wie heeft er dan de betrouwbaarste gegevens?
Ik denk zelf geen 1.
Het lijkt mij dat het alleen mogelijk is om binnen een straal van ongeveer 50 km. een redelijk betrouwbare radar te kunnen weergeven.

Voor vergelijking kan je dus bij deze ook mijn radar meenemen.
http://www.veghelsweer.nl/onweer_detectie.html

Al dan niet betrouwbaar.

Groet Jan

Natuurlijk is dit bericht bedoeld met een knipoog. Boltek is een 1 antenne systeem en kan nooit een exacte meting geven. Bebouwing is daar ook nog eens de oorzaak van. Tevens is de intensiteit van een bui ook nog een speler in het veld....

Echter, als je het systeem goed afgeregeld hebt staan, zal je in ca 85% van de gevallen een goede indicatie kunnen geven van of het onweert, welke richting en waar dit naartoe trekt. Ook is de intensiviteit te volgen.

Je zult merken dat je het nooit 100% perfect af kan regelen, pas in de nieuwere langverwachte update van Nexstorm zou dat nog beter moeten kunnen.

En het is tenslotte hobby nietwaar? ;-)

In iedere geval een leuke bezigheid,

Groeten,
Wisse
Door pb2rdf
weerzoetermeer schrijft:

Beste Peter,

Misschien dat je je tijd beter kan besteden als aan het weer, niets is zeker, alleen het verleden, en dat geld zeker voor het weer.
Dus verkoop je weerstation, scheelt weer wat geld .....

Waar ik mijn tijd en geld het beste aan kan besteden ga jij niet bepalen. ;)

Gr.
Thierry

Thierry, dat bepaal ik zeker niet.
De inzet en paraatheid van de hulpdiensten, wanneer dat nodig is en op basis eigen inschatting van de beschikbare informatie, wordt tenslotte ook door deze hulpdiensten zelf bepaald en hebben daarin hun eigen verantwoordelijkheid.

B) ;) :side:
Door weerzoetermeer
De inzet en paraatheid van de hulpdiensten, wanneer dat nodig is en op basis eigen inschatting van de beschikbare informatie, wordt tenslotte ook door deze hulpdiensten zelf bepaald en hebben daarin hun eigen verantwoordelijkheid.

Precies, maar dit kost mij als burger wel geld.....de hulpverleners moeten tenslotte ook betaald worden. ;)

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
forsurh schrijft:
...................................................................................

Je zult merken dat je het nooit 100% perfect af kan regelen, pas in de nieuwere langverwachte update van Nexstorm zou dat nog beter moeten kunnen.

En het is tenslotte hobby nietwaar? ;-)

In iedere geval een leuke bezigheid,

Groeten,
Wisse[/quote]
...................................................................................

Daarom ben ik naar het Lightning 2000 software pakket overgestapt, registreerd de ontladingen veel nauwkeuriger dan Nexstorm. Maar ook hier moet je de antenne goed uitgericht hebben staan en via de software kun je hem dan verder zeer goed optimaliseren. Maar deze week verwachten we nog onweersbuien dus weer verder met afstellen. :laugh:

Maar je hebt gelijk een spannende bezigheid om het onweer te vervolgen. ;)

Groet,
Peter.
Door pb2rdf
weerzoetermeer schrijft:

Precies, maar dit kost mij als burger wel geld.....de hulpverleners moeten tenslotte ook betaald worden. ;)

Gr.
Thierry

Thierry,

Dit even als laatste ..... :woohoo:
Dus als wij als burgers heel braaf zijn en een week geen (verkeers)overtredingen en andere criminele zaken uitvoeren, maw keurig volgens alle wetten leven en handelen, die week de politie niet betaald hoeft te worden.
Geld trouwens ook voor andere overheidsdiensten ....., bv de belastingdienst.

Peter
Door weerzoetermeer
pb2rdf schrijft:
weerzoetermeer schrijft:

Gr.
Thierry

Thierry,

Dit even als laatste ..... :woohoo:
Dus als wij als burgers heel braaf zijn en een week geen (verkeers)overtredingen en andere criminele zaken uitvoeren, maw keurig volgens alle wetten leven en handelen, die week de politie niet betaald hoeft te worden.
Geld trouwens ook voor andere overheidsdiensten ....., bv de belastingdienst.

Peter

Peter,

Je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken.... :laugh:

Maar ik laat het hierbij. Je weet mij wel te vinden via pm ;)

Gr.
Thierry