- 23 aug 2011, 10:50
forsurh schrijft:
En waaruit blijkt dan dat die van jou wel betrouwbaar is.
Ik heb zelf ook een Boltec die dan nog wel in de testfase mag zijn maar die registreert hele andere gegevens.
Zo bijvoorbeeld vandaag dinsdagochtend 23 augustus tussen 9.00 en 10.30 uur ligt er een groot onweersgebied boven midden, oost Brabant en noord limburg terwijl Grootegast alleen registreert boven west Brabant.
Dit is echter niet alleen met de Boltec geregistreerd maar ook optisch waargenomen.
Ik volg tijdens onweer wel 8 verschillende onweerditectie`s om te vergelijken en allemaal zijn ze anders.
En wie heeft er dan de betrouwbaarste gegevens?
Ik denk zelf geen 1.
Het lijkt mij dat het alleen mogelijk is om binnen een straal van ongeveer 50 km. een redelijk betrouwbare radar te kunnen weergeven.
Voor vergelijking kan je dus bij deze ook mijn radar meenemen.
http://www.veghelsweer.nl/onweer_detectie.html
Al dan niet betrouwbaar.
Groet Jan
Kees,
Je kan rustig op die van mij rekenen. :laugh: Eerstgenoemde heeft het totaal verkeerd afgeregeld staan.
Maar als je met dit systeem ook 24/7 altijd in de weer bent....
Vergelijk het maar es met buienradar, B) of de radars van onze eigen Meteo consult.
Momenteel alleen (echte) activiteit boven Duitsland.
Groeten,
Wisse
www.weerstation-grootegast.nl
En waaruit blijkt dan dat die van jou wel betrouwbaar is.
Ik heb zelf ook een Boltec die dan nog wel in de testfase mag zijn maar die registreert hele andere gegevens.
Zo bijvoorbeeld vandaag dinsdagochtend 23 augustus tussen 9.00 en 10.30 uur ligt er een groot onweersgebied boven midden, oost Brabant en noord limburg terwijl Grootegast alleen registreert boven west Brabant.
Dit is echter niet alleen met de Boltec geregistreerd maar ook optisch waargenomen.
Ik volg tijdens onweer wel 8 verschillende onweerditectie`s om te vergelijken en allemaal zijn ze anders.
En wie heeft er dan de betrouwbaarste gegevens?
Ik denk zelf geen 1.
Het lijkt mij dat het alleen mogelijk is om binnen een straal van ongeveer 50 km. een redelijk betrouwbare radar te kunnen weergeven.
Voor vergelijking kan je dus bij deze ook mijn radar meenemen.
http://www.veghelsweer.nl/onweer_detectie.html
Al dan niet betrouwbaar.
Groet Jan