Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WSWijk
baroman schrijft:
Volgens mij zit er in Enschede straling in de grond die de buien verdrijft ze gaan er met een boog omheen!!:laugh:
Ik zal zelf maar weer de tuin gaan sproeien, als ik op de neerslag moet wachten, dit gaat niet wat worden. :(

Ronnie..

Hee Ronnie,

Dat dacht ik ook ja... Nog niet veel hier gehad, tot eind van de middag. Per reading van het weerstation kwam er ruim 1 mm bij... In 30 minuten hadden we 44 mm te pakken.
Water kwam zowat over de drempel het huis in.

Maar... we hebben het droog gehouden. Totaal tot nu toe voor Wijk bij Duurstede vandaag:
55 mm neerslag.

En vind het wel weer even genoeg voor vandaag... :D

Groetjes

Theo

ps: en nee, heb geen foto's gemaakt van het water... vond het geen goed idee om bij een intensitiet van 120 mm/u met m'n digitale spiegelreflex naar buiten te gaan... :woohoo:
Door baroman
WSWijk schrijft:
baroman schrijft:
Volgens mij zit er in Enschede straling in de grond die de buien verdrijft ze gaan er met een boog omheen!!:laugh:
Ik zal zelf maar weer de tuin gaan sproeien, als ik op de neerslag moet wachten, dit gaat niet wat worden. :(

Ronnie..

Hee Ronnie,

Dat dacht ik ook ja... Nog niet veel hier gehad, tot eind van de middag. Per reading van het weerstation kwam er ruim 1 mm bij... In 30 minuten hadden we 44 mm te pakken.
Water kwam zowat over de drempel het huis in.

Maar... we hebben het droog gehouden. Totaal tot nu toe voor Wijk bij Duurstede vandaag:
55 mm neerslag.

En vind het wel weer even genoeg voor vandaag... :D

Groetjes

Theo

ps: en nee, heb geen foto's gemaakt van het water... vond het geen goed idee om bij een intensitiet van 120 mm/u met m'n digitale spiegelreflex naar buiten te gaan... :woohoo:

HEEE Theo

Zo nog even online gegaan.:cheer:
Het is het? Al weer aan het werk of halve dagen?
Maar even over de neerslag, nee dit gaat het niet worden vandaag morgen een nieuwe ronde nieuwe kansen.;)
Maar het is nog steeds kurkdroog in Enschede en de neerslag van gisteren heeft niet veel voeten in de aarde gehad.
Het wordt een droog jaar?, of we krijgen een natte zomer? Net als vorig jaar 2010.
Maar het warme weer tot nu toe dat vindt ik ook perfect lekker genieten.B)

Now Theo doe kalm aan en geniet van het weer, maar had je al zwembandjes of moet ik deze even opsturen voor de volgende overstroming.
Ja je bent er mooi klaar mee dat het water naar binnen komt, het wordt zo`n drekzooi en de verzekering zit hier ook niet op te wachten.:huh:

Groeten Ronnie..