Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door ajm
Ik weet het ook niet meer, buienradar zegt dat het uit het zuiden komt/waait, maar ik meet en zie hier de wolken uit het westen komen:silly: :S
Door weerzoetermeer
Josje schrijft:
Zojuist om 18.13 uur is de procedure van extreem weer voor de Regionale Brandweer Z.O.Brabant ingetrokken.(De zo genoemde "stormnacht procedure")Iedereen die op kwam draven kan weer naar huis.:laugh:

En zo is er weer een bak geld over de balk gesmeten. Wat een onzin om vooraf alles en iedereen te mobiliseren....

Gr.
Thierry
Door forsurh
weerzoetermeer schrijft:
Josje schrijft:
Zojuist om 18.13 uur is de procedure van extreem weer voor de Regionale Brandweer Z.O.Brabant ingetrokken.(De zo genoemde "stormnacht procedure")Iedereen die op kwam draven kan weer naar huis.:laugh:

En zo is er weer een bak geld over de balk gesmeten. Wat een onzin om vooraf alles en iedereen te mobiliseren....

Gr.
Thierry

Inderdaad....
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

De elementen kan je niet beheersen, ook niet het gedrag van 60000 mensen maar je kan er op zijn minst voor proberen te zorgen dat er geen doden vallen , waarvan akte , in Belgie als je er niets mee doet.

Ik heb geen problemen met de waarschuwingen ,voorkomen is beter als genezen.

groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door weerzoetermeer
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

De elementen kan je niet beheersen, ook niet het gedrag van 60000 mensen maar je kan er op zijn minst voor proberen te zorgen dat er geen doden vallen , waarvan akte , in Belgie als je er niets mee doet.

Ik heb geen problemen met de waarschuwingen ,voorkomen is beter als genezen.

groeten Nol
Meteoeersel.nl

Hoi Nol,

Op wie reageer je nu? :huh:

Gr.
Thierry
Door pb2rdf
weerzoetermeer schrijft:
Josje schrijft:

Gr.
Thierry

Thierry,

Misschien dat je je tijd beter kan besteden als aan het weer, niets is zeker, alleen het verleden, en dat geld zeker voor het weer.
Dus verkoop je weerstation, scheelt weer wat geld .....

Peter.

PS, kijk maaandag 22-08 even naar de radarbeelden, die hadden ook 200km ZW kunnen voorkomen.
Door weerzoetermeer
nolversteeg schrijft:
over de bak geld die over de balk gesmeten wordt.!!!

Hoi Nol,

Oke duidelijk....laat dat dan even blijken in je bericht. Scheelt weer een hoop verwarring.

Ik denk dat je mijn reactie niet begrijpt. Ik doel niet op de gegeven waarschuwingen van de diverse overheidsinstanties maar ik doel op het feit dat men in de verschillende regio’s brandweermensen en overige hupverleners gaat oproepen om alvast op de kazerne te gaan zitten. Vervolgens blijft het redelijk rustig met het weer en kunnen deze mensen weer terug naar huis. Maar deze mensen moeten wel allemaal betaald worden…daar doelde ik op. Een hulpverleningsorganisatie als de brandweer is erop gemaakt om snel te reageren, ook vanuit huis zoals de vrijwilligers waar veel korpsen uit bestaan. In één regio was zelfs al GRIP2 afgekondigd…ik vind dat dus zonde van het geld.

Nogmaals…de waarschuwingen van bijvoorbeeld het KNMI en het KMI zijn altijd nuttig, ook als als het een keertje niet uitkomt. Het maken van een goede verwachting is nou eenmaal erg moeilijk.

Beste Peter,

Misschien dat je je tijd beter kan besteden als aan het weer, niets is zeker, alleen het verleden, en dat geld zeker voor het weer.
Dus verkoop je weerstation, scheelt weer wat geld .....

Waar ik mijn tijd en geld het beste aan kan besteden ga jij niet bepalen. ;)

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
Maar waarom zaten ze er zo naast met de verwachtingen, afgelopen donderdag klopte het toch wel vrij aardig toen code geel nu code oranje en Estofex zelfs een level 2 en het beloofde noodweer bleef uit. Kijk als ze dat nou eens konden uitleggen dan weten we ook wat meer.

Kon al zelf op mijn stormtracker zien dat het niveau van afgelopen donderdag bij lange na niet gehaald zou worden!

Wel kun je zeggen dat veel mensen geld hebben gespaard door hun uitstapje of wat dan ook niet te doen, ze gingen namelijk uit van de verwachtingen die de officiële instanties hadden gemaakt.
Door westkapellegek
Op twitter las ik het volgende van @jantje_:

Gisteren ging alles de mist in door hardnekkige inversie laag, ondanks geringe CIN toch nog te weinig dynamiek (convergentie, schering) om de CAP te doorbreken. Modellen kunnen dat onmogelijk precies oppakken, te fijnmazig. Alles hangt dan aan een zijde draadje en nu ging het dus fout

Gr Niek