Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WSL
Ik was altijd zeer tevreden over de Mosverwachting. Een mooie toevoeging voor onze websites. Echter, het valt mij regelmatig op dat de plank soms behoorlijk mis wordt geslagen. Zoals vandaag. In de Mosverwachting voor Leeuwarden staat nu dat het vandaag onbewolkt is, 21 graden en geen neerslag. Die 21 graden zullen we misschien nog wel halen, vanmiddag als de zon er even bij komt. Maar dat onbewolkt en geen neerslag klopt niet echt. Het is geheel bewolkt en er komt een neerslag (buien) gebied richting het Noorden. Ongetwijfeld zal e.e.a. met de volgende update (in de loop van de morgen) aangepast worden, maar zolang staat er op mijn website wel dat het vandaag onbewolkt en droog is. Dat is een beetje jammer, want ik wordt er op aangesproken.

Er is niets zo wisselvallig als het weer, dus een weersverwachting zal nooit 100% betrouwbaar zijn, maar zoals vandaag, klopt er niet veel van de Mosverwachting.
Maar nogmaals, ik was (en ben eigenlijk nog steeds) zeer tevreden over de Mosvwerwachting en de toegevoegde waarde de het heeft voor onze websites.

Zijn er meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben?

Hierbij een linkje naar een aantal plaatjes van de Mosimage en de Mosverwachting in tabel-vorm en xml, zoals die nu op dit moment voor Leeuwarden geldt:
http://www.dropbox.com/gallery/20182004 ... g?h=253406
Door wsEpe
Iedereen heeft denk ik deze ervaring weleens, maar dat heb ik ook met het KNMI. De voorspelling van gisteravond is bij toch heel iets anders, nl voorspelling: buien met 50% kans op regen; 0,9 mm en 10% kans op onweer. Dat lijkt nu aardig te kloppen. Maar het buienfront neemt erg snel af. Waarschijnlijk was toch de verwachting dat het noorden geen regen zou krijgen vandaag en wat zonniger zou blijven. Maar de verwachting geldt voor 12 uur ( van 06 tot 18 uur). Dan blijft het toch moeilijk om maar 1 icoontje aan een voorspelling te plakken als de verwachting is dat je in een overgang zit van buien naar zonnig weer.
Dan zou de xml overhoop gegooid moeten worden naar een 3 uurs-voorspelling en een toevoeging van de zonkans. Dat zou ik eigenlijk het liefste zien.
Door WSL
Misschien ben ik toch een beetje te voorbarig geweest.
Het heeft vanmorgen even gespetterd, maar geen neerslag van betekenis.
Het neerslaggebied is al bijna helemaal opgelost en de bewolking trekt ook weg.
In het Westen zie ik al een blauwe lucht hangen.

De verwachting is inderdaad voor 12 uur, dus tot 18:00 uur vanavond, maar het blijft voor bezoekers raar om te lezen dat de verwachting "Onbewolkt" is, terwijl het op dat moment geheel bewolkt is en lichtjes regent.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Pfffffffffffffff............Nee heh.....Daar gaan we weer....Weeer een nieuw Topic over de MOS....Pfffffffff.

Mensen, Wees blij met de MOS en geniet 18 Juni van de Meteo Consult dag :) \\

Mvg,

Martijn
Door weerzoetermeer
Uiteraard zullen de meeste blij zijn met de MOS maar dat wil toch niet zeggen dat we er geen commentaar op mogen hebben. :S

Vergeet niet dat het hier een forum is......

Gr.
Thierry
Door WSL
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Pfffffffffffffff............Nee heh.....Daar gaan we weer....Weeer een nieuw Topic over de MOS....Pfffffffff.

Mensen, Wees blij met de MOS en geniet 18 Juni van de Meteo Consult dag :) \\

Mvg,

Martijn

Ik ben zeker blij met de MOS verwachting, dat geef ik ook duidelijk aan in mijn bericht.
Zie het dan als positieve kritiek. Alles is voor verbetering vatbaar, ook de MOS verwachting.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Als we een Mos verwachting konden maken die 100% klopt hebben we hele goeie data geleverd, zoook de modules die hiervoor gebruikt worden , data aanleveren geeft een verbetering. maar voorspellen zal denk ik een wonder blijven , want voor mij blijft nog steeds het motto elementen zijn niet te voorspellen , als we iedereen een knopje geven om zijn weer in te stellen blijven we hetzelfde weer houden. en de benadering die we nu lokaal hebben is best wel OK .

groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl