Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door weatherservice
Om in te kaderen, de guidance van het KNMI voor de komende 48 uur:

NEERSLAG:

De cumulatieve neerslag van Hirlam is extreem te noemen: tot en met morgenochtend valt er in de westelijke helft 20-50 mm, lokaal plekken met rond 70 mm. Kijken we over de totalen van de gehele periode tot +48 dan zien we totalen van 30-100 mm over de westelijke helft met plekken in het noordwesten van rond 150 mm. Qua patronen zijn ECMWF, WRF en UKMO overeenkomstig. EC00 bv komt wel met lagere hoeveelheden en dan 20-35 mm tot en met morgenochtend met lokaal rond 40 mm. Hoeveelheden van WRF, GFS zijn vergelijkbaar met Hirlam. Verder is een volgende neerslagpiek te verwachten als de barocliene zone gaat occluderen en vervolgens donderdag van west naar oost over het land trekt. De aandacht gaat nu in eerste instantie uit naar het langstrekkende laag met de neerslag van komende nacht en ochtend als gevolg van de verscherping van de thetaW gradient (=toename barocliniciteit)

Bron: www.knmi.nl
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goed voor Mijn Bamboes en Grasveld :)

We wachten af ,Denk dat er plaatselijk weer grote verschillen gaan optreden in de Neerslag.

Mvg, Martijn

Weerstation Coevorden
Door Mike
Er zijn nu al grote verschillen, hier nog droog en in Hilversum is er al 85mm gevallen als ik Nederland actueel van HWA mag geloven :laugh: :laugh: :laugh:

Maar ben zeer benieuwd hoeveel we gaan krijgen.
Door Weerstation Aalten
Wij in het oosten hebben zoals gewoonlijk weer pech hier in Aalten nog maar 0.8 mm en al weer droog
Door meteozwolle
in zwolle nu ruim 2.2 mm in korte tijd, maar het lijkt hier nu ook al weer beter te worden ;-)
Door BeArt
Hier in Odijk heeft de regen al alle oude records weggevaagd.
Het regent nu al een uur lang pijpenstelen.
Zelfs mijn tuin staat blank. Heb ik in meer als 20 jaar nog niet meegemaakt.
Door verhaar.riepe
Hier nu 21,3mm.

Kijken of het record van vorig jaar eraan gaat, toen had ik 77mm in 24h.