Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedenmiddag,

Ik volg de diverse Radarbeelden nu al voor de Tweede achtereenvolgende dag met deze Neerslag.....

Wat mij opvalt is dat het Neerslag gebied Rondraait als een grote wervelstorm in Slow-motion.... Schitterend gezicht wat gister via Noordoosten wegtrok komt nu via Noordwesten en Zuidwest weer terug boven ons land.

Toch wel een apart gezicht zo :)

Mvg,

Martijn

Weerstation Coevorden
Door hanszzz
Idd zit het hier ook al 2 dagen te volgen :) op het moment bladstil hier (stilte voor de storm :dry: )
Ik denk dat er hier en daar wel wat records gaan sneuvelen :laugh:

grt Hans
Door gdebruijn
Ja is mooi om te zien. Zie je niet vaak zo. Constante regenval bij flink wat wind in Ridderkerk en we halen hier de 50mm met gemak. Overigens geen record. Was 10-09-2005 met 72.0mm.

Gert
Door PeterBl
Hier in Den Haag ( Meteo Hofstad ) gaat het ook flink tekeer.

Regelmatig windvlagen windkracht 6 tot 7 en vanaf 10.00 uur vanmorgen 35,2 mm regen gevallen.

En zo te zien gaat er nog meer bijkomen. :cheer:

Groetjes,

Peter.
Door Mike
PeterBl schrijft:
Hier in Den Haag ( Meteo Hofstad ) gaat het ook flink tekeer.

Regelmatig windvlagen windkracht 6 tot 7 en vanaf 10.00 uur vanmorgen 35,2 mm regen gevallen.

En zo te zien gaat er nog meer bijkomen. :cheer:

Groetjes,

Peter.

Dat is opvallend, een ander weerstation in Den Haag heeft al over de 80mm :blink:
Door PeterBl
Maar goed dat ik naast de elektronische regenmeter ook nog een hellmann regenmeter gebruik voor de officiele neerslagmeting.

Om 21.00 uur even een tussenmeting gedaan en dus de hellmann regenmeter geleegd.

Daar bleek dus 59,2 mm in te zitten, terwijl de elektronische regenmeter ruim 40 mm aangaf.

Dus een groot verschil, maar eens gaan uitzoeken waar dat aan kan liggen.

Ik meet wel net als het KNMI van 8.00 UTC tot 8.00 UTC, terwijl anderen soms meten van 00.00 uur tot 00.00 uur.

Groetjes,

Peter ( Meteo Hofstad ).
Door Josje
Hoi Peter,
Ik hoor zelfs dat weerstations van 07.00 tot 07.00 uur meten..
Ik weet wel dat daarover heel wat discussies zijn geweest( en er nog zijn).Nu weet ik niet of de zomertijd hierin zit..