Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door tjabine
#55745
weatherservice schrijft:
Dit zou het zo wat moeten worden denk ik:

"Terwijl ze deze ochtend in grote delen van Nederland kunnen profiteren van een toch wel onverwacht dik pak sneeuw (zie onderstaande paragraaf), houden wij Belgen de weersituatie in de gaten voor de namiddag en avondperiode. Een regen- en sneeuwzone trekt op dit moment van schrijven (10:40) over Frankrijk met diverse gladde toestanden tot gevolg. Er heerst zelfs een code oranje in het noordwesten van Frankrijk voor de sneeuwval die later vandaag wordt verwacht."

Meer leesvoer: http://www.noodweer.be/10-02-weerbericht-10-februari/


[img]http://www.onweer-online.nl/images/userimages/forum/user_11762/132396.png[/img]


Wij hebben ons deel gehad! nu zijn jullie aan de beurt.
En zo te zien gaat dat goed komen gezien de radarbeelden op dit moment.

Gr Ron.
Door weatherservice
#55746
Ik hoop met je mee @ Ron ! Die sneeuwzone ziet er trouwens bijzonder omvangrijk uit en als die gaat indraaien en vertragen kan er in principe toch meer gaan vallen dan 5 cm .. Of zie ik dat nu volledig verkeerd.

De eerste sneeuwmeldingen lopen binnen - Heuvelland en Kortrijk.
Door tuinmantom
#55750
Ik zie net dat je al 0.3 mm neerslag hebt gemeten in Waregem (neem aan smeltwater van de sneeuw) en vroeg me af hoe je hier aan komt, ik dacht dat een Davis altijd met resolutie 0.2 mm meet?
Door tuinmantom
#55754
weatherservice schrijft:
Ik weet het zelf niet @ Tom :)


Iemand anders die hier een mogelijke verklaring voor heeft???

En hier, meer naar het centrum, ook 3cm sneeuw gemeten om 8u.
Door dibasta
#55757
We zitten hier al vanaf afgelopen vrijdag in Vaals,(L) er is vandaag de hele dag motsneeuw gevallen, sneeuw blijft een beetje liggen met een temp. zo omstreeks het vriespunt!
Maar het carnaval is hier wel weer super!!:laugh:

Gr,
Peter.
Door Snarf2000
#55761
tuinmantom schrijft:
weatherservice schrijft:
Ik weet het zelf niet @ Tom :)


Iemand anders die hier een mogelijke verklaring voor heeft???

En hier, meer naar het centrum, ook 3cm sneeuw gemeten om 8u.


Als iemand in de software (bv bij WD in control panel >> offsets & initial rain >> tabblad Rain offset en daar een correctie op zijn/haar regenmeter loslaat, zou dat zou maar kunnen dat je op een oneven getal uit kan komen.

En volgens mij (maar dat weet ik hier vandaan niet zeker), als je op je console knoeit met de cijfertjes, kan je ook een oneven getal krijgen.

Grt Frans
Door pdw112
#55762
dibasta schrijft:
We zitten hier al vanaf afgelopen vrijdag in Vaals,(L) er is vandaag de hele dag motsneeuw gevallen, sneeuw blijft een beetje liggen met een temp. zo omstreeks het vriespunt!
Maar het carnaval is hier wel weer super!!:laugh:

Gr,
Peter.


Helaas geen sneeuw van zondag op maandag had de ventilator meer richting de zuiderburen gezet zodat we het redelijk droog hebben met carnaval.

Groeten uit Kruikenstad.
Door CeesT
#55763
pdw112 schrijft:
dibasta schrijft:
We zitten hier al vanaf afgelopen vrijdag in Vaals,(L) er is vandaag de hele dag motsneeuw gevallen, sneeuw blijft een beetje liggen met een temp. zo omstreeks het vriespunt!
Maar het carnaval is hier wel weer super!!:laugh:

Gr,
Peter.


Helaas geen sneeuw van zondag op maandag had de ventilator meer richting de zuiderburen gezet zodat we het redelijk droog hebben met carnaval.

Groeten uit Kruikenstad.


Eej Kruikenzeikerke,

Hier in Kaaiendonk is ook nagenoeg niks gevallen en in het Wringersgat, waar ik werk, ook niet. Prima weer om te carnavallen dus. Beetje wind maar dat mag de pret niet drukken.

Groeten uit Kaaiendonk van unne Kaaienschijter.