Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
#73181
De url bij Solcon die Willem Mensink noemt, klopt met datgene wat is ingesteld in de HWA-server voor Rijssen-West.
Dat wordt bevestigd doordat we zijn berichten van vandaag kunnen prima lezen tot ca. 10:00 en ze worden ook netjes verwerkt:
na de laatste, korte berichtenreeks van 13:09 stokt het uploadverkeer echter weer ....
.
Dat wijst op een probleem in de Meteobridge-configuratie, die blijkbaar door de zeer harde reset bij de meterwisseling van 2 mei in het ongerede is geraakt.

Waarom zet je de configuratie niet terug in de toestand van vanmorgen? Dat werkte tenminste.
Kun je van uit een werkende toestand verder kijken hoe je de temperatuursensor op de goede plek krijgt.

MVG, Anton
#73182
Goedemiddag Wim vd Kuil en Anton,

Als ik een mail van HWA krijg dat er een reactie gegeven is door één van de moderators dan komt die mail binnen met het volgende mailadres: webmaster@hetweeractueel.nl en daarop had ik gereageerd dus vandaar mijn reactie naar de webmaster.

Ik heb met behulp van de handleiding van Wim de aanpassingen in het bestand en in meteobridge doorgevoerd en nu zie ik dat de juiste temperatuur ook weergegeven wordt. Ook wordt de minimumtemperatuur van afgelopen nacht weergegeven.
Alles lijkt nu goed en ik vertrouw erop dat het goed blijft gaan.
Dank voor jullie hulp. ;)
Nog even de link naar de gegevens op de op de server en een screenshot van de huidige instellingen in Meteobridge.
https://home.solcon.nl/mensink22/mensin ... mplate.txt

Met vriendelijke groet,
Willem Mensink
Bijlagen
Services instellingen meteobridge 16.27 uur.png
Services instellingen meteobridge 16.27 uur.png (40.04 KiB) 4846 keer bekeken
#73185
Het datatransport vanuit RijssenWest naar de HWA-server loopt weer, dus die kwestie is opgelost.

T.a.v. de 'correspondentie' hebben we mogelijk met een misverstand te maken.
Als ik een mail van HWA krijg dat er een reactie gegeven is door één van de moderators dan komt die mail binnen met het volgende mailadres: webmaster@hetweeractueel.nl en daarop had ik gereageerd dus vandaar mijn reactie naar de webmaster.
Dat lezend, realiseerde ik me dat je mogelijk een apart opgesteld bericht hebt teruggestuurd naar webmaster@hetweeractueel.nl , maar zo'n bericht komt dus niet in mijn mailbox terecht, en dan is er geen verbinding ....
Met 'reply', of door volgen van de https-link in het bericht lukt dat meestal beter.

MVG, Anton
#75184
Goedenavond,

Op donderdag 18 januari 2024 hebben we een nieuwe router gekregen en het lukt mij niet om de gegevens van mijn weerstation Rijssen (west) op HWA te uploaden. Voor zover ik kan zien staan de instellingen in meteobridge goed. Voor de instellingen verwijs ik naar de screenshots in de bijlage. Kun je aangeven wat er niet goed gaat?
Op Weather Underground krijg ik mijn gegevens wel weer online maar op Awekas en Weathercloud lukt het ook nog niet.
Alvast dank.
Willem Mensink
https://www.hetweeractueel.nl/weer/rijs ... t/actueel/
Toulon7559 schreef: 12 mei 2021, 15:58 De url bij Solcon die Willem Mensink noemt, klopt met datgene wat is ingesteld in de HWA-server voor Rijssen-West.
Dat wordt bevestigd doordat we zijn berichten van vandaag kunnen prima lezen tot ca. 10:00 en ze worden ook netjes verwerkt:
na de laatste, korte berichtenreeks van 13:09 stokt het uploadverkeer echter weer ....
.
Dat wijst op een probleem in de Meteobridge-configuratie, die blijkbaar door de zeer harde reset bij de meterwisseling van 2 mei in het ongerede is geraakt.

Waarom zet je de configuratie niet terug in de toestand van vanmorgen? Dat werkte tenminste.
Kun je van uit een werkende toestand verder kijken hoe je de temperatuursensor op de goede plek krijgt.

MVG, Anton
Bijlagen
meteobridge live data.png
meteobridge live data.png (103.22 KiB) 1028 keer bekeken
instellingen meteobridge services.png
instellingen meteobridge services.png (52.03 KiB) 1028 keer bekeken
#75185
Observaties/vragen/suggesties:
1. Waarom heb je 3 FTP-uploads ingesteld, die allemaal eindigen met neerzetten van een HWA.txt?
Eentje is genoeg. De setup voor FTP#02 lijkt het best in orde.
Voor de HWA-server hoef je niet sneller te uploaden dan eens per 5 minuten.
2. Voor FTP#03 link je naar een template die afwijkend is van de template gebruikt voor FTP#01 en FTP#02.
;-) Dat helpt natuurlijk ook niet ......
3. Het wil vaak helpen om de template te reloaden (en daarna de instellingen bewaren en de Meteobridge opnieuw opstarten via Systeem/Administratie).
4. De HWA-file wordt door de HWA-server ergens anders verwacht: zie PB
#75186
Bedankt voor je reactie. Ik heb van alles geprobeerd om de FTP #01 en FTP#03 te verwijderen maar dat lukt mij op geen enkele manier. Als ik er eentje wis en op 'Test' klik dan is die weg maar als ik dan op 'bewaar' klik dan komt ie weer in beeld. Als ik ze beide uit zet en daarna probeer te wissen dan verdwijnen ze niet. Wel blijven ze 'grijs' van kleur (zie screenshot). Maar ik zie nu dat de gegevens wel weer goed worden geüpload naar HWA.
Nu de andere weernetwerken (Awekas en Weathercloud) nog :o
Bijlagen
instellingen meteobridge services 2024-01-27_20-01-31.png
instellingen meteobridge services 2024-01-27_20-01-31.png (51.9 KiB) 943 keer bekeken
#75187
Weghalen van een event zou niet moeilijk mogen zijn.

Als je op het event-nummer klikt (linksboven in het definitie-vakje van het event),
dan krijg je de keus:
- het event-nummer (met vinkje = event actief)
- uit (met vinkje = definitie aanwezig, maar niet actief en het definitievak is grijs)
- Wissen (= definitievak moet weg).
Daarna 'Bewaren' aanklikken.

Waarom je na Wissen nog 'Test' zou drukken, ontgaat me nog even,
want m.i. is 'Test' alleen bedoeld om een actieve FTP te controleren m.b.t. verzenden van een testbericht …..
Maar we weten niet wat de programmeur verder in gedachten had.

Ondanks de 'restanten' werkt het nu bij je, :lol: dus eind goed, al goed ……..
#75189
Het gaat toch weer mis. Gisteravond ging het een paar uur goed maar de laatste update was: 2024-01-27 om 22:39 uur. https://www.hetweeractueel.nl/weer/rijs ... t/actueel/
Ik snap niet waarom het toch weer mis gaat. In meteobridge staat volgens mij alles goed.
Misschien kun je iets met het bedienen van mijn meteobridge op afstand?
Hier is de url: https://admin.meteobridge.com/25baa67b1 ... 1559fc77e/
Het wachtwoord is: meteobridge

Aanvulling/correctie: sinds enkele minuten is het me gelukt om alle weernetwerken toch online te krijgen. In livedata in meteobridge zag ik dat de temperatuursensor 'geel' van kleur was wat inhoudt dat deze niet actief is. Deze sensor heb ik nu geactiveerd en kleurt nu groen.
Bedankt voor de genomen moeite.
Laatst gewijzigd door jwmensink op 28 jan 2024, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#75194
Als je een fout krijgt voor upload naar WOW_UK,
dan even kijken hoe frequent je upload is naar WOW_UK.
Ze zijn daar namelijk nogal 'kritisch' dat je netjes per 5 minuten een upload doet.

Veel uploads gedijen het best als je het interval op 5 minuten of 10 minuten zet:
zie deze discussie.
Heeft ook een relatie met het dagquotum i.c.m. de toegestane max. upload-snelheid zoals veel organisaties zijn gaan hanteren.